تهران - ابتدای اتوبان آبشناسان، پلاک ۱۸ iconشنبه تا پنج شنبه از ساعت 10 الی 18:30
با ما تماس بگیرید: ۴۴۳۴۲۶۸۷-۰۲۱

آلمان؛ بهشت کارآفرینان

کارآفرینی در آلمان و داشتن بیزینس فعال در آلمان، شاید آرزوی خیلی از مردم دنیا باشد. چرا که داشتن درآمد یورویی به عنوان یکی از با ثبات ترین پول های دنیا به همراه داشتن اقامت کشوری به مانند آلمان ، همگی این موارد این کشور را به مقصدی جذاب برای سرمایه گذاری و گسترش کسب و کار تبدیل می کند.

اما در این مقاله، شما را با دلایلی که تصمیم شما را برای انتخاب آلمان به منظور کارآفرینی و تاسیس بیزینس جدید مصمم می کند، آشنا می کنیم.

به پنج دلیل، آلمان بهشت سرمایه گذاری و کارآفرینی شده است. 

چرا کارآفرینی و سرمایه گذاری در آلمان؟

1. قدرت اقتصادی در کلاس جهانی

آلمان، یک اقتصاد پویا با قدرت خرید قابل توجه، روحیه نوآوری، موقعیت مرکزی در شبکه حمل و نقل اروپا و نیروی کار ماهر، مزیت‌های بسیاری برای کسب و کار ارائه می‌دهد. تحقیقات علمی و عملی، همراه با متخصصان آموزش‌دیده، محیطی عالی برای نوآوری ایجاد کرده‌اند. آلمان با 57.214 درخواست ثبت اختراع در سال 2022، یکی از رهبران اروپا در این زمینه است. قدرت خرید سرانه 27.848 یورو در سال 2024، آلمان را در رتبه کشورهای با بالاترین قدرت خرید در اروپا قرار می‌دهد. ایده‌های جدید به راحتی در اینجا بازار پیدا می‌کنند. بسیاری از این ایده‌ها توسط میتلشتاند تولید می‌شوند. میتلشتاند شامل تعداد زیادی شرکت کوچک و متوسط است که ویژگی اقتصاد آلمان هستند. زیرساخت‌های آلمان نیز راه‌اندازی کسب و کار شما را آسان می‌کند. تقریباً 830.000 کیلومتر جاده، 38.400 کیلومتر راه آهن و شبکه ارتباطات مدرن، شما، ایده‌ها و محصولات خود را به مقصد می‌رسانند.


2. یک خانه امن برای راه اندازی بیزینس شما

در آلمان، به عنوان یک کارآفرین، می‌توانید انتظار محیطی سیاسی و اقتصادی پایدار برای ایده‌های خود داشته باشید که توسط قانون محافظت می‌شوند. اختراعات، لوگوهای شرکت و مفاهیم در آلمان محافظت می‌شوند. قانون کپی‌رایت، قانون ثبت اختراع و قانون علامت تجاری، همه برای حفاظت از باارزش‌ترین دارایی شما طراحی شده‌اند. سیاست‌های اقتصادی نیز بر محافظت از ایده‌های عالی تمرکز دارند. به عنوان مثال، قانون رقابت تضمین می‌کند که رقبا نمی‌توانند ادعاهای نادرستی درباره محصولات شما برای جذب مشتریان انجام دهند. آلمان نه تنها از آزادی رقابت، بلکه از آزادی شهروندان خود نیز دفاع می‌کند. اساس این امر، نظم پایه دموکراتیک لیبرال است که تعیین می‌کند مردم نمایندگان خود را انتخاب می‌کنند، در حالی که تفکیک قوا از سوء استفاده قدرت جلوگیری می‌کند. این دلایل باعث شده‌اند که اقتصاد آلمان به اندازه امروز پایدار باشد: بین سال‌های 2016 و 2022، تعداد کارمندان مشمول بیمه اجتماعی 3 میلیون نفر افزایش یافت و به حدود 34.3 میلیون نفر رسید.


3. زبان مادری شما، اسلحه موفقیت بیزینس

شما نه تنها در زمینه خود متخصص هستید، بلکه با فرهنگ کشور خود نیز آشنا هستید. این قطعاً یک مزیت است. آلمان کشوری مهاجرپذیر است. تنها در سال 2022، حدود 1.42 میلیون نفر از خارج از کشور برای زندگی به آلمان آمدند. در بیشتر موارد، مهاجران خواسته‌ها و آرزوهای خاصی دارند و ممکن است شما بیشتر از بسیاری از آلمانی‌ها با آن‌ها آشنا باشید. شاید این بتواند نقطه شروع یک ایده تجاری باشد؟ دانش زبان و فرهنگ شما ممکن است کلید همکاری‌های تجاری بین‌المللی باشد. 11 درصد از شرکت‌های آلمانی قبلاً به خارج از کشور صادر می‌کنند؛ 97 درصد از این شرکت‌ها کوچک و متوسط هستند. شاید شما قبلاً با یکی از این شرکت‌ها برخورد کرده‌اید. از این ارتباطات برای راه‌اندازی کسب و کار خود استفاده کنید.


4.  پول و امکانات هم به شما می دهند!

پس از ارائه یک ایده تجاری، این ایده به عنوان پایه شرکت شما عمل می‌کند. مراکز اطلاعات متعددی مشاوره جامع در مورد راه‌اندازی کسب و کار، بهترین روش و نحوه دریافت بودجه ارائه می‌دهند. همه ایالت‌های آلمان مراکز اطلاعات حرفه‌ای برای کارآفرینان در حال شکل‌گیری دارند و مشاوره رایگان است. همچنین انتخاب گسترده‌ای از ابتکارات استارت‌آپی وجود دارد. اینها به شما کمک می‌کنند تا شبکه‌های مناسب پیدا کنید و در زمینه بودجه و سایر موضوعات به شما کمک کنند. برنامه‌های حمایتی دولتی نیز ممکن است بودجه ارائه دهند.. شما همچنین می‌توانید از سایر کارآفرینان بین‌المللی که ممکن است در شبکه‌های استارت‌آپی یا مراکز اطلاعات ملاقات کنید، مشاوره ارزشمندی دریافت کنید.


5.   تنوع جمعیتی، شما هم تجربه کنید

اگر تصمیم به راه‌اندازی کسب و کار خود در آلمان دارید، کشوری با کیفیت بالای زندگی را انتخاب خواهید کرد. علاوه بر این، فرهنگ آلمان، تنوع مردم آن و خانواده‌دوستی آن، کشور را بسیار جذاب می‌کند. بیش از 13.4 میلیون نفر از کشورهای دیگر آلمان را خانه خود می‌نامند. این همزیستی فرهنگ‌ها و ادیان مختلف، صحنه هنری و فرهنگی پر جنب و جوش بین‌المللی ایجاد کرده است. کیفیت بالای زندگی و دموکراسی پایدار نیز به همزیستی مسالمت‌آمیز در آلمان کمک می‌کنند. خانواده نیز نقش مهمی دارد: بیش از 11.8 میلیون خانواده دارای فرزند در آلمان زندگی می‌کنند. سیاست‌گذاران و شرکت‌ها علایق شخصی شما را بسیار جدی می‌گیرند. این بدان معنی است که والدین روش‌های زیادی برای سازگاری بین کار و زندگی خانوادگی دارند. به عنوان مثال، از سن یک سالگی، کودکان در آلمان معمولاً حق دارند در مهدکودک حضور داشته باشند.

مقالات مرتبط
نظرات

نظری یافت نشد ! اولین نفری باشید که نظر میدهید.

ارسال نظر

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید!

مشاوره بگیر

مشاوره بگیر