تهران - ابتدای اتوبان آبشناسان، پلاک ۱۸ iconشنبه تا پنج شنبه از ساعت 10 الی 18:30
با ما تماس بگیرید: ۴۴۳۴۲۶۸۷-۰۲۱

هزینه ویزای تحصیلی کانادا

در تصمیم به مهاجرت، محاسبه و ارزیابی شرایط مالی متقاضی اهمیت ویژه ای دارد. به خصوص، کسانی که قصد اخذ ویزای تحصیلی کانادا را دارند بهتر است تمامی هزینه های مرحله به مرحله این مسیر را بدانند تا در ادامه با مشکلات مال روبرو نشوند. هزینه ویزای تحصیلی کانادا معادل 150 دلار کانادا و بایومتریک برابر 85 دلار کاناداست. این مبلغ برای تمامی مقاطع تحصیلی یکسان است و به عنوان متقاضی موظف هستید این هزینه ها را در زمان درخواست بپردازید.

هزینه اخذ پذیرش کانادا

تمامی مراکز آموزشی در کانادا از جمله مدارس،کالج ها و دانشگاه ها چه دولتی و چه غیر دولتی برای بررسی درخواست و مدارک متقاضی مبلغی را به عنوان Application fee (اپلیکیشن فی) دریافت می کنند که معمولا غیر قابل بازگشت یا همان non-refundable است.
اپلیکیشن فی مراکز مختلف با یک دیگر متفاوت است اما در بازه 100 تا 300 دلار کانادا اعلام می شود و متقاضی در زمان ارسال درخواست باید رسید پرداخت این مبلغ را نیز لحاظ کند.
غیر قابل بازگشت بودن این مبلغ به این معناست که در صورت ریجکت ویزا از طرف IRCC، هیچ بخشی از این مبلغ به متقاضی بازگردانده نخواهد شد و بر حسب زمانی که برای بررسی مدارک و ارسال نامه پذیرش صرف شده است، استدلال می شود.
در صورتی که کالج یا دانشگاه شرایط شما را پذیرفته باشد، باید شهریه ترم اول را پرداخت کنید تا نامه پذیرش نهایی را برای شما ارسال کنند. لازم به ذکر است که این شهریه، در صورت ریجکت ویزا در اکثر موارد به شما بازگردانده خواهد شد. اما در صورتی که نتیجه مثبت ویزا را دریاففت کنید و به هردلیلی قصد تحصیل در این مرکز آموزشی را نداشته باشید، هیچ بخشی از شهریه ای که پرداخت کرده اید به شما بازگردانده نخواهد شد.
فراموش نکنید که برای آزمون زبان آیلتس، تافل یا PTE هم می بایست هزینه ثبت نام را پرداخت کنید که در حال حاضر از 9 تا 10 میلیون تومان متغیر است.
البته اگر مرکز آموزشی موردنظرتان، مدرک دولینگو را نیز می پذیرد، میتوانید با هزینه کمتر در آزمون دولینگو شرکت کنید.

هزینه درخواست ویزای تحصیلی کانادا

در زمان درخواست ویزای تحصیلی کانادا، دو مدرک اجباری و مهم که می تواند در نتیجه ویزای شما بسیار تاثیرگذار باشد، تمکن مالی و گردش حساب می باشد که در حال حاضر برابر با جمع مبلغ شهریه سال اول به علاوه تقریبا 20.000 دلار کانادا است. گردش حسابی که ارائه می دهید بهتر است مربوط به بازه زمانی 4 ماه گذشته باشد و ثبات این مبلغ در گردش حساب مشخص باشد تا آفیسر از نظر توانایی مالی شما اطمینان حاصل کند. در نظر داشته باشید که در صورت داشتن همراه در درخواست ویزا، این مبلغ را به ازای هر شخص به تمکن مالی اضافه کنید. تمامی مبالغ به دلار کانادا محاسبه می گردند و مبلغ درخواست ویزا نیز برابر با 150 دلار کانادا و 85 دلار کانادا برای انگشت نگاری یا همان بایومتریک است.
برای انجام بایومتریک باید به یکی از مراکز VFS  در ترکیه مراجعه کنید، پس هزینه سفر به ترکیه و اقامت در آنجا را نیز در نظر بگیرید.

هزینه ورود به کانادا

حالا ویزای تحصیلی کانادا را گرفته اید! وقت خرید بلیط است. هزینه بلیط هوایپما به تورنتو و ونکوور تقریبا باهم برابر است اما اینکه چه مبلغی در نهایت برای پرواز در نظر گرفته شود، به مدت زمان پرواز، تعداد توقف در مسیر، ایرلاین و اجازه حمل بار دارد. معمولا ایرلاین های ترکیش و پگاسوس از نرخ پایین تری برخوردار هستند چرا که مدت زمان پرواز طولانی تر و توقف در مسیر زیادی دارند. در مقایسه، ایرلاین های امارات، قطر و لوفتهانزا گران تر هستند چون تنها یک توقف در دبی، دوحه یا فرانکفورت دارند و از باقی پروازها سریع تر به مقصد می رسند.
پس از ورود به کانادا، برای صدور استادی پرمیت هزینه ای از شما دریافت نمی شود.

در نهایت، با برنامه ریزی دقیق و محاسبه مالی صحیح می توانید مسیر مهاجرت تحصیلی به کانادا و اخذ ویزای تحصیلی آن را به راحتی پشت سر بگذارید و به رویای همیشگی خود دست پیدا کنید.

مقالات مرتبط
نظرات

نظری یافت نشد ! اولین نفری باشید که نظر میدهید.

ارسال نظر

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید!

مشاوره بگیر

مشاوره بگیر