تهران - ابتدای اتوبان آبشناسان، پلاک ۱۸ iconشنبه تا پنج شنبه از ساعت 10 الی 18:30
با ما تماس بگیرید: ۴۴۳۴۲۶۸۷-۰۲۱
لینک کوتاه : https://visanou.com/b/4b08

تغییرات ویزای تحصیلی کانادا 2024

اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) این هفته اصلاحاتی را اعلام کرد که هدف آنها تثبیت رشد و کاهش تعداد مجوزهای تحصیلی جدید بین المللی صادر شده در سال 2024 است.

IRCC  از استان ها برای کمک به اجرای سقف 360000 مجوز تحصیلی جدید در سال 2024 استفاده می کند. تا زمانی که استان ها سریعاً اقدام کنند، احتمال دارد تا تاریخ 31 مارس 2024 هیچ درخواست جدیدی برای ویزای تحصیلی ارائه نشود.

توجه داشته باشید که هنوز ممکن است بتوانید مجوزهای تحصیلی که اصطلاحا معاف از محدودیت باشند را ارسال کنید.

قبل از اعلامیه اخیر IRCC ، دانشجویان بین المللی فقط نیاز به دریافت نامه پذیرش (LOA)  که از یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) اخذ کرده باشند را قبل از درخواست ویزای تحصیلی خود داشتند.

از تاریخ 22 ژانویه 2024، IRCC  اعلام کرد که "هر درخواست ویزای تحصیلی که به IRCC ارسال می شود باید همراه با نامه گواهی از استان یا قلمرو نیز ارائه شود." توجه داشته باشید، نامه های گواهی باید همراه با LOA از DLI کانادایی که یک دانشجوی بین المللی امیدوار است در آن تحصیل کند، به IRCC  ارسال شود، نه جایگزین آن.

IRCC  امیدوار است که نامه های گواهی (attestation letter) به عنوان مدرکی اضافی برای مشروعیت درخواست ویزای تحصیلی عمل کنند و از INTEGRITAS سیستم دانشجویی بین المللی کانادا محافظت کنند. دولت های استانی و قلمرو تا 31 مارس 2024 مهلت دارند تا "فرایند صدور نامه گواهی برای دانشجویان را ایجاد کنند".

در حالی که ممکن است استان ها و قلمروهای سراسر کانادا در هر زمان چنین فرایندهایی را پیاده سازی کنند، هیچ تضمینی وجود ندارد که چنین سیستم هایی تا مهلت تعیین شده توسط IRCC یا بعد از آن در دسترس باشند.

این بدان معناست که ممکن است تا بعد از 31 مارس 2024 درخواست جدیدی برای ویزای تحصیلی به IRCC ارسال نشود.

درخواست ویزای تحصیلی

هنگامی که یک دانشجوی بین المللی هر دو LOA و نامه گواهی را از مدرسه و استان/قلمرو تحصیل خود دریافت کرد، می تواند برای ویزای تحصیلی در کانادا درخواست دهد.

تغییرات دیگر کانادا در برنامه دانشجویی بین المللی خود

علاوه بر معرفی نامه های گواهی، بیانیه  اخیر IRCC جزئیات چندین اقدام دیگر را که برای تغییر برنامه دانشجویی بین المللی کانادا و سیاست های مرتبط با آن انجام می شود، توضیح می دهد.

به عنوان مثال، IRCC  سقف دو ساله ای را برای تعداد مجوزهای تحصیلی جدیدی که در سراسر کشور پذیرفته خواهند شد اعلام کرد.

به عنوان بخشی از این تغییر، IRCC خاطرنشان می کند که "سقف های فردی استانی و قلمرویی با در نظر گرفتن جمعیت ایجاد شده است"، حرکتی که این وزارتخانه می گوید "باعث کاهش قابل توجه جمعیت دانشجویان بین المللی در استان هایی می شود که رشد غیرقابل پایدارترین را داشته اند."

IRCC تأکید می کند که متقاضیان تمدید ویزای تحصیلی، دارندگان فعلی ویزای تحصیلی و دانشجویان بین المللی که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا یا آموزش ابتدایی و متوسطه تحصیل می کنند "مشمول محدودیت نیستند".

علاوه بر این، کانادا قرار است تغییراتی را در شرایط واجد شرایط بودن برای برنامه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) مورد تقاضای خود ایجاد کند، از جمله:

از اول سپتامبر 2024، دانشجویان بین المللی که در برنامه تحصیلی تحت پوشش یک توافق نامه مجوز برنامه درسی شروع به تحصیل می کنند، پس از فارغ التحصیلی دیگر واجد شرایط دریافت PGWP نخواهند بود.

فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و سایر برنامه های کوتاه مدت تحصیلات تکمیلی بزودی واجد شرایط درخواست مجوز کار 3 ساله خواهند بود.

برای اطلاعات بیشتر درباره تغییرات اخیر برنامه دانشجویی بین المللی کانادا و برای خواندن بیانیه مطبوعاتی کامل IRCC از 22 ژانویه 2024 به این صفحه مراجعه کنید.

سوالات متداول
طبق اعلام جدید، حداقل تمکن مالی مورد نیاز دانشجویان بین المللی برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا چیزی حدود 20.000 دلار کانادا می باشد.
IRCC از استان ها برای کمک به اجرای سقف 360000 مجوز تحصیلی جدید در سال 2024 استفاده می کند. تا زمانی که استان ها سریعاً اقدام کنند، احتمال دارد تا تاریخ 31 مارس 2024 هیچ درخواست جدیدی برای ویزای تحصیلی ارائه نشود. این عدد تقریبا چیزی حدود 35 درصد کمتر از سال قبل می باشد.
IRCC امیدوار است که نامه های گواهی (attestation letter) به عنوان مدرکی اضافی برای مشروعیت درخواست ویزای تحصیلی عمل کنند و از INTEGRITAS سیستم دانشجویی بین المللی کانادا محافظت کنند. دولت های استانی و قلمرو تا 31 مارس 2024 مهلت دارند تا "فرایند صدور نامه گواهی برای دانشجویان را ایجاد کنند".
مقالات مرتبط
نظرات

نظری یافت نشد ! اولین نفری باشید که نظر میدهید.

ارسال نظر

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید!

مشاوره بگیر

مشاوره بگیر