تهران - ابتدای اتوبان آبشناسان، پلاک ۱۸ iconشنبه تا پنج شنبه از ساعت 10 الی 18:30
با ما تماس بگیرید: ۴۴۳۴۲۶۸۷-۰۲۱
لینک کوتاه : https://visanou.com/b/5e11

تحصیل در کانادا

این روزها تحصیل در کانادا یکی از دغدغه های دانشجویانی است، که تصمیم دارند در خارج از کشور به ادامه روند آموزش بپردازند. کانادا یکی از کشورهای مهاجر پذیر در زمینه تحصیل، مهاجرت کاری و اقامت می باشد، که این روزها به افزایش ظرفیت های خود پرداخته است. این خبر خوبی است برای افرادی که تمایل به ادامه زندگی در یکی از کشورهای خارجی را دارند.

تحصیل در کانادا از مزیت های بسیار زیادی برخوردار است، که با در نظر گرفتن آن ها افراد زیادی به این کشور سفر می کنند. کانادا دارای ایالت های مختلف می باشد، که برای وارد شدن به دانشگاه های آن باید با توجه به قوانین و شرایط ایالت مورد نظر اقدام کرد. دانشگاه های کانادا از رنکینگ بسیار خوبی در دنیا برخوردار هستند و تمامی رشته های تحصیلی را پوشش می دهند.

تحصیل در کانادا ممکن است با مخارج زیادی همراه باشد، با این حال میزان اشتغال به کار بعد از تحصیل و کسب درآمد در آن نیز از درصد بسیار خوبی برخوردار است. از طرفی موفقیت در کسب کار در کانادا می تواند منجر به اقامت دائم در این کشور شود. بنابراین با تحصیل در کانادا علاوه بر بالا بردن سطح تحصیلات، می توانند به دریافت اقامت دائم در این کشور نیز فکر کنند!

 

تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا

 

تحصیل در کانادا رایگان

در صورتی که تصمیم به ادامه تحصیل در کانادا را دارید، می توانید با ارائه مدارک و رزومه خود از تحصیل رایگان در این کشور نیز بهره مند شوید. تحصیل در تمامی دانشگاه های کانادا با پرداخت شهریه امکان پذیر است و در صورت تمایل به تحصیل رایگان در این کشور باید شرایط مورد نظر را داشته باشید. یکی از این موارد داشتن معدل بالا در آخرین مدرک تحصیلی مرتبط با رشته مورد نظر است. ارائه مقالات بین‌المللی و همچنین ارائه رزومه‌ای مبنی بر اشتغال به کار در رشته مورد نظر نیز می تواند به دریافت بورسیه تحصیلی کمک کند.

بورسیه تحصیلی در کانادا با توجه به دانشگاه های مختلف متفاوت است و همانطور که پیشتر به آن اشاره کردیم باید از شرایط مورد نظر آن برخوردار باشید. به این منظور باید پیش از هر اقدامی به مکاتبه با دانشگاه مورد نظر برای دریافت اطلاعات و ارسال مدارک بپردازید.

ارائه بورسیه برای تحصیل در کانادا در ایالت ها و دانشگاه های مختلف متفاوت است و دارای میزان مشخصی می باشد. برخی از این دانشگاه ها، دانشجویان را به صورت رایگان می پذیرند، ولی برخی دیگر ترجیح میدهند که در شهریه دانشجویان ممتاز، درصدی تخفیف قائل شوند.

 

 

صفر تا صد تحصیل در کانادا

یکی از اولین اقدامات برای تحصیل در کانادا انتخاب رشته مورد نظر و دانشگاه هایی است که آن رشته ها را ارائه می دهند. پس از انتخاب دانشگاه مورد نظر باید مدارک خود را در سایت دانشگاه آپلود کرده، مبلغی را بپردازید و منتظر پاسخ به آن باشید. در این مسیر می توانید با ارسال ایمیل از شرایط و ضوابط دانشگاه نیز اطلاعات مورد نظر خود را کسب کنید. به طور مثال میزان شهریه رشته مورد نظر، ورودی های دانشگاه، نمره زبان مورد نظر، ظرفیت پذیرش دانشجو و…

مدارک مورد نیاز برای اپلای دیپلم کالج و کارشناسی در کانادا عبارتند از:

  • مدارک شناسایی همچون پاسپورت و ترجمه شناسنامه
  • ارائه مدارک دیپلم دبیرستان و مقطع پیش دانشگاهی
  • سوابق کاری مرتبط
  • ارائه کارنامه سال آخر به همراه ریز نمرات
  • تکمیل فرم ثبت نام
  • رسید پرداخت شده Application Fee  

 

مدارک مورد نیاز برای اپلای در مقطع کارشناسی ارشد عبارتند از:

  • یک قطعه عکس پرسنلی
  • پاسپورت و ترجمه شناسنامه
  • مدرک لیسانس به همراه ریزنمرات
  • ارائه توصیه نامه از اساتید دانشگاهی
  • رزومه CV به زبان فرانسه و یا انگلیسی
  • سوابق شغلی مرتبط با رشته تحصیلی (در صورت وجود)
  • ارائه انگیزه نامه
  • تکمیل فرم ثبت نام
  • پرداخت و ارائه رسید Application Fee
  • مدارک زبان انگلیسی و یا فرانسوی
  • Writing Sample یا نوشته علمی

 

مدارک مورد نیاز برای اپلای در مقطع دکتری عبارتند از:

  • ارائه مدرک کارشناسی ارشد و ریزنمرات
  • ارائه مقاله و یا پروپوزال
  • یک قطعه عکس پرسنلی
  • پاسپورت و ترجمه شناسنامه
  • مدرک لیسانس به همراه ریزنمرات
  • ارائه توصیه نامه از اساتید دانشگاهی
  • رزومه CV به زبان فرانسه و یا انگلیسی
  • سوابق شغلی مرتبط با رشته تحصیلی (در صورت وجود)
  • ارائه انگیزه نامه
  • تکمیل فرم ثبت نام
  • پرداخت و ارائه رسید Application Fee
  • مدارک زبان انگلیسی و یا فرانسوی
  • Writing Sample یا نوشته علمی

 

پس از دریافت اپلای از طریق ایمیل، باید به ادامه این پروسه در یکی از سفارت های کانادا در کشورهای همسایه بپردازید.

 

تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا

 

هزینه تحصیل در کانادا

یکی از بزرگترین نگرانی های دانشجویانی که علاقه مند به ادامه تحصیل در کانادا هستند، بحث هزینه های دانشگاهی است. توجه داشته باشید که تحصیل در تمامی دانشگاه های کانادا با پرداخت هزینه همراه است. اما اگر دانشجوی ممتازی هستید، می توانید با دریافت بورسیه های تحصیلی بسیار معتبر به تحصیل رایگان در این کشور بپردازید.

تحصیل در کانادا هزینه های متفاوتی دارد و شهریه دانشگاه یکی از آن ها می باشد. با توجه به اینکه دانشجویان اجازه کار در دانشگاه تا هفته ای 20 ساعت در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و 24 ساعت در مقطع دکتری دارند، می توانند تا حدودی هزینه های خود را تعدیل نمایند. از طرفی می توان از تخفیفاتی که دانشگاه های کانادا برای دانشجویان ممتاز در نظر میگیرند نیز استفاده کرد. در نتیجه تا حدودی از هزینه های تحصیل در کانادا کاهش پیدا می کند.

 

تحصیل در کانادا

 

تحصیل در کانادا پزشکی

پزشکی یکی از رشته هایی است که برای تحصیل در کانادا طرفداران زیادی دارد. همه ساله دانشجویان زیادی موفق به دریافت اپلای در دانشگاه های این کشور می‌شوند. دانشگاه های بسیار معتبری برای تحصیل در رشته پزشکی در کانادا وجود دارد، که از رنکینگ بسیار بالایی برخوردارند.

وجود کیفیت آموزشی بسیار بالا و مطابق با استانداردهای جهانی، ارائه مدارک معتبر بین المللی و همچنین وجود فرصت های شغلی در این رشته سبب شده تا بسیاری از افراد به ادامه تحصیل در رشته پزشکی در کانادا بپردازند. علاوه بر آن پس از اتمام تحصیل و اشتغال به کار در کانادا، می توانید درخواست خود را برای اخذ تابعیت و یا شهروندی این کشور ارائه دهید.

برای تحصیل پزشکی و یا رشته دندانپزشکی در کانادا ابتدا باید به مدت 2 تا 4 سال در یکی از دانشگاه های کانادا و در رشته های مرتبط با پزشکی همچون، روانشناسی، زیست شناسی، علوم تجربی و… تحصیل کرده و مدرک لیسانس دریافت کنید. پس از آن باید در آزمونی با عنوان MCAT که عبارت اختصاری آزمون سراسری پزشکی می باشد، شرکت کنید. در صورت قبولی در این آزمون است که می توانید در یکی از دانشگاه های کانادا به ادامه تحصیل در رشته پزشکی بپردازید.

زبان مورد نظر برای تحصیل در کانادا به دانشگاه مورد نظر بستگی دارد و ممکن است انگلیسی و یا فرانسه باشد. یکی از شرایط اخذ پذیرش تحصیل در رشته پزشکی معدل بالای 15 در مقطع پیش دانشگاهی و یا دیپلم می باشد. تحصیل در کانادا در رشته پزشکی 4 تا 6 سال به طول می انجامد و دانشجویان به طور متوسط باید نمره آیلتس 6.5 ارائه دهند.

 

تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا

 

تحصیل در کانادا مقطع دبیرستان

برای اینکه دانش آموزان بتوانند در مقطع دبیرستان به تحصیل در کانادا بپردازند، بهتر است که هر چه زودتر وارد این کشور شوند. در این صورت راحت تر می توانند با شرایط عمومی این کشور سازگار شوند. اما دانش آموزانی که قصد دارند در مقطع دبیرستان وارد مدارس این کشور شوند، باید از سن 14 تا 19 سال اقدام به پذیرش کنند.

دانش آموزان می توانند با گذراندن سالهای آخر دبیرستان خود در کانادا، برای بهترین دانشگاه های آمریکا و یا کانادا آماده شوند. مدارس کانادا دارای استانداردهای بالایی است و با ارائه پلان خاص و امکان ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور، همراه دانش آموزان است. برای ورود به دبیرستان های کانادا نیازی به گذراندن دوره های زبان نیست و تنها مصاحبه ای برای سنجش سطح زبان متقاضیان برگزار می شود.

در این مصاحبه دانش آموزان باید به اندازه کافی انگیزه خود را برای ادامه تحصیل در مقطع دبیرستان در کانادا شرح دهند. این کشور همچنین از تمامی متقاضیانی که از استعداد بالایی برای ادامه تحصیل در کانادا برخوردار هستند، استقبال به عمل می آورد.

سال تحصیلی در این کشور از ماه سپتامبر شروع شده و در ژوئن به اتمام می رسد. در برخی از ایالت های کانادا دانش آموزان در سن 6 سالگی و در برخی دیگر از سن 5 سالگی تحصیل خود را شروع می کنند. تمامی دانش آموزان در این کشور باید 180 تا 190 روز در سال به تحصیل بپردازند و در امتحانات پایان سال شرکت کنند.

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط
نظرات

نظری یافت نشد ! اولین نفری باشید که نظر میدهید.

ارسال نظر

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید!

مشاوره بگیر

مشاوره بگیر