تهران - ابتدای اتوبان آبشناسان، پلاک ۱۸ iconشنبه تا پنج شنبه از ساعت 10 الی 18:30
با ما تماس بگیرید: ۴۴۳۴۲۶۸۷-۰۲۱
لینک کوتاه : https://visanou.com/b/59d1

ثبت شرکت در کانادا

ثبت کسب و کاری در کانادا- جهت اخذ ویزا و درخواست مهاجرت

برخی متقاضیان مجوز کار یا مهاجرت باید پیش از ورودشان کسب و کاری در کانادا آغاز کنند. به عنوان مثال، گزینه­های زیر را درنظر داشته باشید.

  • ویزا مهاجرت استارت آپ به کانادا
  • مجوز کار معافیت LMIA (ارزیابی اثرگذاری بر بازار کار) به شماره C11 (IMP)
  • مجوز کار کانادا برای کارآفرینان

این مقاله آنچه را که شما باید پیش از ثبت یک کسب و کار به صورت بالقوه درنظر داشته باشید، توضیح می­دهد.

جدول محتوی

انواع کسب و کار در کانادا

منوط به استان مقصد، نوع کسب و کاری که ممکن است ثبت کنید، متفاوت است، اما به صورت کلی، موارد زیر انواع اصلی کسب و کار در کانادا هستند.

  • مالکیت انحصاری- شما تنها مالک و گرداننده کسب و کار هستید. مالکیت انحصاری ساده ترین شکل کسب و کار است. ثبت بی دردسری دارد، و اداره آن هزینه کمتری را دربرمی­گیرد. همچنین امکان دو برابر شدن مالیات وجود ندارد چرا که مالیات تجاری شما همان مالیات شخصی شماست. هرچند شما تماما مسئول کسب و کار خود هستید. اگر کسی از شرکت شکایت کند، مسئولیت کامل آن با شماست، و ممکن است شما دارایی شخصی خود را در راستای حمایت از کسب و کارتان از دست بدهید. اگر یک کسب و کار انحصاری ورشکسته شود، مالک کسب و کار نیز در پی آن ورشکسته می­شود.
  • شراکت- شراکت تا حدودی مشابه مالکیت انحصاری است با این تفاوت که به جای یک مالک، چند مالک وجود دارد. هر کدام از شرکا مسئول کسب و کار هستند (منوط به استان کسب و کار، گاهی برخی صاحبان می­توانند مسئولیت محدودی داشته باشند). کسب و کار شراکتی معمولا بین افرادی صورت می­گیرد که بسیار نزدیک به هم و معتمد یکدیگر باشند.
  • ایجاد شخصیت حقوقی برای شرکت- یک کسب و کار حقوقی موجودیتی است جدای از مالکان آن، و به این دلیل است که مسئولیت مالکان آن تنها به شرکت محدود است ( برخی موارد استثنا اعمال می­شود). در کانادا شرکت سهامی ممکن است یک یا چند مالک داشته باشد. روند ثبت کسب و کارهایی از این قبیل پیچیده­تر و هزینه­بر­تر است، و امکان دوبرابر شدن مالیات وجود دارد. چرا که شما مالیات شرکت را می­پردازید و علاوه بر آن مالیات شخصی نیز پرداخت می­کنید. گرچه در عوض برخی سیستم­های تسهیل مالیاتی جهت تخفیف مالیات نیز وجود دارد. 

تعاریف ارائه شده جامع هستند. منوط بر استان مقصد و ماهیت مالکان (به عنوان مثال اتباع خارجی یا گروهی از کسب و کارها)، ساختار آن می­تواند متفاوت باشد. زمانیکه پای مجوز کار یا مهاجرت به کانادا در میان باشد، گزینه پیشنهادی ایجاد شخصیت حقوقی برای شرکت است. گاهی حتی دو گزینه دیگر جهت تقاضا دردسترس نیستند.  

ثبت فدرال در مقابل ثبت استانی

شما ممکن است کسب و کار خود را به صورت فدرال یا استانی ثبت کنید. بین این دو گزینه تفاوت عمده ای وجود ندارد. بر فرض، اگر شما کسب و کار خود را به صورت فدرال ثبت کنید، در همه­ی استان­های کانادا می­توانید آن را دایر کنید و نام شما در سراسر کشور محفوظ خواهد بود. هرچند این موضوع کاملا صحیح نیست. بسیاری از استان­ها ازشرکت­های سهامی انتظار دارند به منظور اداره شرکت در آن استان ها تنظیمات خاصی را به اجرا درآورند. ثبت به صورت فدرال گزینه­ای است که برای اخذ ویزا و تقاضای مهاجرت ارجحیت دارد، اما بهتر است جهت اخذ تصمیم نهایی با یک حسابدار خبره یا وکیل حقوقی مشورت کنید.

الزامات اقامت برای مدیران

کانادا کشور عضو سازمان تجارت جهانی است. بنابراین در­های کشور ما رو به سرمایه گذاری خارجی باز است. کشور ما قراردادهای بین المللی تجاری زیادی را اعم از CETA (توافق نامه جامع تجاری و اقتصادی) و CUSMA (توافقنامه کانادا، ایالات متحده و مکزیک) امضا نموده است. با این وجود، برخی محدودیت­ها پیرامون ثبت کسب و کار وجود دارد. یک شرکت سهامی معمولی تعدادی سهامدار و یک هیات مدیره دارد. سهامداران مالکان شرکت هستند. آن­ها معمولا سهام سرمایه خود را در کسب و کار سرمایه گذاری می­کنند تا کسب و کارشان را راه اندازی کنند. برخی موارد استثنا وجود دارد. برای نمونه، برخی سهامداران در صنعت سرمایه گذاری نمی­کنند و یا حق رای ندارند.

هیات مدیره شرکت سهامی بدنه قانونگذار کسب و کار است. آن­ها خط مشی شرکت را تعیین می­کنند. به عنوان نمونه، آن­ها مدیرعامل کسب و کار را استخدام یا اخراج می­کنند و بر مدیریت وی نظارت دارند. آن­ها سلامت مالی شرکت و مواردی از این دست را نیز زیرنظر دارند. یک عضو هیات مدیره، مدیر تجاری نیز خوانده می­شود. امکان دارد مدیران سهامدار باشند یا نباشند. هرچند اینکه مدیرعامل سهامدار نیز باشد مرسوم است. هم دولت فدرال و هم بسیاری از استان­های کانادا انتظار دارند درصد خاصی از مدیران یک شرکت شهروندان کانادایی یا ساکنان دائمی کانادا باشند. جدول زیر الزامات اقامتی هر استان کانادا را نشان می­دهد.

حوزه قضایی

الزامات اقامتی مدیران

فدرال (کانادا)

بله

حداقل بیست و پنج درصد از مدیران شرکت سهامی باید از ساکنان کانادا باشند. هرچند، اگر شرکت سهامی کمتر از چهار مدیر داشته باشد، حدقل یک مدیر باید ساکن کانادا باشد.

آلبرتا

بله

حداقل یک چهارم مدیران شرکت سهامی باید از ساکنان کانادا باشند.

بریتیش کلمبیا

الزامی نیست.

جزیره پرینس ادوارد

الزامی نیست.

انتاریو

آغاز به کار از 14 تیر 1400، الزامی نیست.

مانیتوبا

بله

حداقل 25٪ از مدیران شرکت سهامی باید از ساکنان کانادا باشند.

اگر هیات شرکا شامل سه مدیر یا کمتر باشد، در این صورت یک نفر از آن­ها باید از ساکنان کانادا باشد.

نیوبرانزویک

الزامی نیست.

نوااسکوشیا

الزامی نیست.

نوناووت

الزامی نیست.

کبک

الزامی نیست. *

*نه در قانون شرکت­های واقعی و نه در قانون شرکت­های سهامی جدید کسب و کار در کبک

ساسکاچوان

بله

حدقل 25٪ مدیران شرکت حقوقی باید کانادایی­های مقیم باشند، اما اگر شرکت کمتر از 4 مدیرداشته باشد، حداقل یکی از آن­ها باید کانادایی مقیم باشد. 

نیوفاندلند و لابرادور

بله

حداقل 25٪ از مدیران شرکت سهامی باید از ساکنان کانادا باشند.*

(*در رابطه با شرکت سهامی که درآمدی در کانادا ندارد صادق نیست).

قلمرو های شمال غرب

الزامی نیست.

یوکان

الزامی نیست.

 

نام تجاری

ممکن است شما بدون اخذ نام کسب و کارتان را ثبت کنید. ما کسب و کار­هایی از این دست را "شرکت­های شماره گذاری شده" می­نامیم. اگر نامی برای شرکتتان انتخاب نکرده باشید نام آشنا "Ontario Inc 767676" به عنوان­ نام انتخاب می­گردد. اگر تصمیم گرفتید نامی برای شرکت خود انتخاب کنید، به دلیل پیشگیری از بروز مشکلات قانونی آتی باید اطمینان حاصل کنید که نام انتخابی شما با نام­های دیگر شباهت نداشته باشد.

توسعه نام تجاری

توسعه نام تجاری پدیده­ی رایجی است. برخی توسعه­ها شامل Ltd، Inc و Corp می­تواند باشد. هیچ گونه تفاوت قانونی مابین این­ها وجود ندارد. شما می­توانید هر کدام را که می­خواهید انتخاب کنید یا هیچ کدام را انتخاب نکنید.

موارد قابل توجه دیگر

شرکت­های سهامی به یک شماره مالیات فروش نیاز دارند تا بتوان به وسیله آن مالیات فروش را جمع آوری کرد. این مالیات­ها از طرف دولت فدرال یا استانی جمع آوری می­شود و به خودشان بازمی­گردد. بسته به استانی که شرکتتان را راه اندازی می­کنید، مالیات فروش به نام­های GST، HST، PST یا به سایر نام­ها نامگذاری شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله زیر را مطالعه کنید:

اگر قصد استخدام افرادی را دارید، باید به اطلاع آژانس درآمد کانادا (CRA) و سایر نهاد­های دولتی برسانید. همچنین لازم است یک حساب صورت پرداخت در آژانس درآمد کانادا داشته باشید.

اگر شرکت شما قصد صادرات و واردات کالا را دارد، باید با مراجع قانونی درمیان بگذارید. اگر صادرات و واردات هدف اصلی شما نیست، می­توانید بعدا اطلاع دهید.

جهت اخذ مجوز کار و گزینه های مهاجرت مقاله زیر را مطالعه کنید.

نظرات

نظری یافت نشد ! اولین نفری باشید که نظر میدهید.

ارسال نظر

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید!

مشاوره بگیر

مشاوره بگیر