تهران - ابتدای اتوبان آبشناسان، پلاک ۱۸ iconشنبه تا پنج شنبه از ساعت 10 الی 18:30
با ما تماس بگیرید: ۴۴۳۴۲۶۸۷-۰۲۱
لینک کوتاه : https://visanou.com/b/dbec

کارآفرینی کانادا

کارآفرینی در کانادا به معنای سرمایه گذاری و خلق بیزینس در کانادا است. برنامه مهاجرت کارآفرینی کانادا از طریق برنامه های مهاجرتی استانی (PNP) کانادا می باشد و برنامه های استانی PNP یا Provincial Nominee Program، برنامه های مهاجرتی با همکاری استان و دولت کانادا است. استان کانادا و 2 قلمروی آن جزء این برنامه ها هستند. استان‌های کشور کانادا از جمله ساسکاچوان، بریتیش کلمبیا، انتاریو، نوا اسکوشیا و پرنس ادوارد، برنامه‌های کارآفرینی استانی را اجرا می کنند.

اخذ اقامت دائم کاندا از طریق PNP به چه صورت می باشد؟

برنامه های PNP یک راه امن و سریع برای دریافت اقامت دائم یا PR کانادا هستند، به این شکل که متقاضی ابتدا توسط استان مدنظر انتخاب شده و سپس از اداره مهاجرت کانادا IRCC)) برای اقامت دائم خود از طریق سیستم (Express Entry ) اقدام میکند.

مزایای این روش(PNP):

  • اقامت دائم و اخذ تابعیت و پاسپورت برای خود شخص متقاضی برنامه کارآفرینی کانادا و خانواده او که شامل همسر و فرزندان زیر سن قانونی هستند.
  • عدم نیاز به مهارت خیلی بالا در زبان انگلیسی و یا فرانسه.
  • عدم نیاز به ارائه مدرک تحصیلات بالا.
  • روند مهاجرتی آنلاین و عدم نیاز به مراجعه به سفارت.

چه کسانی واجد شرایط اند؟

  • افراد خلاق و آگاه و سرمایه دار با سابقه ی مدیریتی.
  • دارا بودن سهام بیزینس، مالکیت بیزینس حداقل 25%.
  • داشتن سابقه مدیریت فعالانه بیزینس .
  • ایجاد فرصت شغلی و استخدام حداقل یک نفر شهروند کانادایی.
  • گواهی عدم سو پیشینه.
  • برخوردار بودن از شرایط خاص استان مد نظر.
  • کسب حداقل امتیاز مد نظر استان، از مجموع امتیازات لازم.

شرط اصلی این روش، راه اندازی یک بیزینس درکانادا است ولی شرایط در هر استان با استان دیگر متفاوت است و روش مهاجرت کارآفرینی هر استانی در مواردی چون سن، میزان سرمایه گذاری، شرایط و مدارک مورد نیاز متقاضی جهت تشکیل پرونده منحصر به فرد است. بر اساس موارد گفته شده، فرد کارآفرین در کانادا باید بتواند یک بیزینس جدید تاسیس کند و یا  توانایی خرید یک بیزینس فعال را داشته باشد و بتواند برای شهروندان کانادایی اشتغال آفرینی کند و باعث رشد اقتصادی کاناداشود. کارآفرین واجد شرایط، ابتدا یک طرح تجاری (بیزینس پلن) ارائه می نماید، که در صورت پذیرفته شدن به متقاضی داده می شود و سپس شخص متعهد به اجرایی کردن بیزینس پلن خود در استان مورد نظر است و سپس می تواند از این طریق برای اقامت دائم کانادا، اقدام کند. میزان دارایی خالص مورد نیاز در برنامه های کارآفرینی استانی طبق هر استان متفاوت است و بستگی به موقعیت مکانی بیزنس و نیز حداقل دارایی خالص کارآفرین به کانادا دارد. طبیعتا این مبلغ برای پایتخت استان ها بالاتر و برای شهر های اطراف کمتر است. در قدم اول، کارآفرینان با تکمیل فرم EOI ، تمایل و برنامه خود را برای کارآفرینی در استان مد نظر اعلام می کند. در این روش مهاجرت به کانادا، یک سیستم امتیاز بندی وجود دارد و افرادی که موفق شوند امتیازات بیشتری کسب کنند، در اولویت انتخاب قرار خواهند گرفت. پس در واقع این برنامه و طرح مهاجرتی حالت رقابتی دارد و کسی انتخاب میشود که بیشتر واجد شرایط بوده و پیشبینی کننده سود بیشتری برای کانادا است.

مقالات مرتبط
نظرات

نظری یافت نشد ! اولین نفری باشید که نظر میدهید.

ارسال نظر

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید!

مشاوره بگیر

مشاوره بگیر