تهران - ابتدای اتوبان آبشناسان، پلاک ۱۸ iconشنبه تا پنج شنبه از ساعت 10 الی 18:30
با ما تماس بگیرید: ۴۴۳۴۲۶۸۷-۰۲۱

تحصیل در کانادا 2024

تحصیل در کانادا و زندگی در این کشور کماکان یکی از گزینه های افرادی بوده که تصمیم به مهاجرت با هدف پیشرفت و تضمین آینده شغلی خود دارند. این کشور همواره انتخاب کسانی بوده که از سنین کودکی تا جوانی رویای تحصیل و کار در خارج از کشور داشته اند.

کانادا یکی از کشورهای مهاجر پذیر در زمینه تحصیل، کاری و اقامت است که این روزها به افزایش ظرفیت های خود پرداخته است.

از مزیت های بی شمار تحصیل در کانادا میتوان به سیستم آموزشی با کیفیت بالا، دانشگاه های معتبر و فرصت های شغلی پس از فارغ التحصیلی اشاره کرد که همین موارد کانادا را به انتخابی ایده آل برای کسانی که به دنبال تحصیلات عالی در سطح جهانی هستند، تبدیل کرده است. این کشور دارای استان های مختلف می باشد که برای وارد شدن به دانشگاه های آن باید با توجه به قوانین و شرایط جمعیتی استان مورد نظر اقدام کرد. دانشگاه های کانادا از رنکینگ بسیار خوبی در دنیا برخوردار هستند و تمامی رشته های تحصیلی را پوشش می دهند.

حالا که فرصت تحصیل و اخذ مدرک دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس از دانشگاه هایی مانند McGill ، University of Toronto یا University of British Columbia  که از معتبرترین دانشگاه های دنیا هستند، میتوانید با اعتماد به تیم ویزانو از این فرصت بهترین نتیجه را دریافت کنید! تیم تخصصی تحصیلی کانادا در ویزانو، شرایط موفقیت پرونده شما بسیار بالا می برد. در انتهای این صفحه، گوشه ای از موفقیت های اخذ شده در سال های اخیر را مشاهده فرمایید.

نکات مهمی برای تحصیل در کانادا وجود دارد که در ادامه همین مطلب به آن پرداخته شده است.

شرایط تحصیل در کانادا

به صورت کلی، شرایط تحصیل در کانادا شامل موارد زیر می شود و شرایط جزئی هر مقطع در جدول پایین تر آورده شده است:

  • سن 7 تا 38 سال
  • تمکن مالی معادل حداقل 35.000 دلار کانادا به بالا
  • سطح زبان انگلیسی حداقل آیلتس 6.5 به بالا یا فرانسوی ویژه تحصیل در استان کبک

زیر دیپلم (مدرسه)

حداقل سن 7 سال

توانایی ارتباط برقرار کردن به زبان انگلیسی

ساپورت مالی با تمکن مالی حداقل 35.000 دلار کانادا

کالج

حداکثر سن 23 سال

مدرک زبان انگلیسی حداقل آیلتس 6 آکادمیک

حداقل معدل دیپلم 14

تمکن مالی حداقل 40.000 دلار کانادا

لیسانس

حداکثر سن 28 سال

مدرک زبان انگلیسی حداقل 6.5 آکادمیک

حداقل معدل دیپلم 14

تمکن مالی حداقل 40.000 دلار کانادا

فوق لیسانس (مستر)

حداکثر سن 38 سال

مدرک زبان انگلیسی حداقل آیلتس 6.5 آکادمیک

حداقل معدل لیسانس بالاتر از 14

تمکن مالی 45.000 دلار کانادا

 

چرا با ویزانو از این طریق به کانادا مهاجرت کنید؟

  • کارشناسان متخصص پذیرش تحصیلی کانادا
  • خدمات اقامتی (رزرو خوابگاه،بیمه پزشکی و ...)
  • موفقیت بالای 95% پذیرش های تحصیلی
  • تضمین مالی از ابتدا تا انتهای پروسه مهاجرتی
  • گزارش دهی مداوم در طول پروسه
  • اخذ پذیرش از کالج، دانشگاه مورد علاقه شما
  • اختصاص قیم کاناداییcustodian) ) برای دانش آموز

 

study-in-canada

 

مزایای تحصیل در کانادا

  • سیستم آموزشی با کیفیت بالا: کانادا دارای یکی از بهترین سیستم های آموزشی در جهان است. دانشگاه ها و کالج های این کشور به ارائه برنامه های تحصیلی با کیفیت بالا و آموزش توسط اساتید برجسته مشهور هستند.
  • تنوع رشته های تحصیلی: دانشگاه های کانادا طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی را در مقاطع لیسانس، لیسانس ارشد و دکتری ارائه می دهند. شما می توانید رشته ای را پیدا کنید که با علایق و اهداف شغلی شما مطابقت داشته باشد.
  • فرصت های تحقیقاتی: کانادا در زمینه های مختلف تحقیقاتی از جمله علوم، مهندسی، پزشکی و علوم انسانی پیشرو است. بسیاری از دانشگاه های کانادا فرصت های تحقیقاتی منحصر به فردی را به دانشجویان ارائه می دهند.
  • محیط چند فرهنگی: کانادا کشوری چند فرهنگی است که از مردم سراسر جهان استقبال می کند. این امر باعث ایجاد محیطی پویا و غنی از نظر فرهنگی برای دانشجویان بین المللی می شود.
  • امکانات کار پس از فارغ التحصیلی: فارغ التحصیلان دانشگاه های کانادا به دلیل مهارت ها و دانش خود تقاضای زیادی در بازار کار دارند. بسیاری از دانشجویان بین المللی پس از فارغ التحصیلی مجوز کار پس از تحصیل دریافت می کنند و می توانند در کانادا به کار و زندگی ادامه دهند.

مراحل پذیرش در دانشگاه های کانادا

یکی از اولین اقدامات برای تحصیل در کانادا انتخاب رشته مورد نظر و دانشگاه هایی است که آن رشته ها را ارائه می دهند و دریافت پذیرش موفق می باشد. پس از انتخاب دانشگاه مورد نظر باید مدارک خود را در سایت دانشگاه آپلود کرده، مبلغی را بپردازید و منتظر پاسخ به آن باشید.

البته جایی برای نگرانی نیست! ما در ویزانو برای شما استادی پلن دقیق و کاملی طراحی می کنیم تا فقط موارد دلخواهتان را انتخاب کنید و مراحل پرداخت را پیش می بریم.

همه این موارد توسط تیم بین المللی ما برای شما برنامه ریزی و اجرا می شود. دپارتمان ویزای تحصیلی کانادا در ویزانو در تمامی مراحل راهنمای شماست و برای تحقق رویایتان همواره در تلاش است. مراحل قدم به قدم به شیوه زیر است:

  • انتخاب رشته و دانشگاه: اولین قدم انتخاب رشته و دانشگاه مورد نظر شما است. تیم نگارش استادی پلن ویزانو، در این مرحله برای شما لیستی کامل جهت معرفی موارد موجود و ممکن برای اخذ پذیرش را به شما ارائه می دهد.
  • بررسی شرایط پذیرش: پس از انتخاب رشته و دانشگاه از استادی پلن طراحی شده توسط شما، تیم پذیرش اقدام به مکاتبه با موسسه آموزشی موردنظر می کند.
  • آماده سازی مدارک: پس از بررسی شرایط پذیرش توسط تیم ویزانو، مدارک مورد نیاز جمع آوری و آماده برای ترجمه می شود. مدارک باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی ترجمه شده باشند.
  • تکمیل فرم درخواست: فرم درخواست پذیرش به دقت تکمیل شده و به همراه مدارک مورد نیاز به دانشگاه ارسال می شود.
  • دریافت پذیرش: در صورت واجد شرایط بودن و ظرفیت استان مورد نظر، پذیرش از دانشگاه یا کالج به شما تعلق می گیرد.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در کانادا

ما در ویزانو دقیق ترین لیست مدارک را برای شما آماده کرده ایم تا دغدغه و اضطراب جمع آوری مدارک و تاخیر در پروسه را نداشته باشید. چند مورد از این لیست شامل موارد زیر می شود:

  • مدارک تحصیلی: کارنامه دو سال اخیر مدرسه یا دیپلم یا لیسانس بسته به مقطع مورد درخواست
  • مدرک زبان: مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی مانند آیلتس، تافل، TCF، TEF
  • انگیزه نامه: انگیزه نامه ای که در آن به زبان ساده به توضیح اهداف تحصیلی و آینده خود بپردازید.
  • رزومه: رزومه ای که در آن به سوابق تحصیلی، تجربیات شغلی و فعالیت های فوق برنامه خود اشاره کنید.
  • توصیه نامه: دو یا سه نامه ی توصیه از اساتید یا کارفرمایان قبلی خود.
  • مدارک هویتی: پاسپورت و سایر مدارک هویتی.

هزینه های تحصیل در کانادا

یکی از بزرگترین نگرانی های دانشجویانی که علاقه مند به ادامه تحصیل در کانادا هستند، بحث هزینه های دانشگاهی است. توجه داشته باشید که تحصیل در تمامی دانشگاه های کانادا با پرداخت شهریه همراه است. با توجه به اینکه دانشجویان اجازه کار در دانشگاه تا هفته ای 20 ساعت در مقطع لیسانس و فوق لیسانس و 24 ساعت در مقطع دکتری دارند، می توانند تا حدودی هزینه های خود را تعدیل نمایند. از طرفی می توان از تخفیفاتی که دانشگاه های کانادا برای دانشجویان ممتاز در نظر میگیرند نیز استفاده کرد. در نتیجه تا حدودی از هزینه های تحصیل در کانادا کاهش پیدا می کند.

با این حال میزان اشتغال به کار بعد از تحصیل و کسب درآمد در آن نیز از درصد بسیار خوبی برخوردار است. از طرف دیگر، موفقیت در پیدا کردن شغل و ثبت سابقه کار در کانادا می تواند منجر به اقامت دائم در این کشور شود. بنابراین با تحصیل در کانادا علاوه بر بالا بردن سطح تحصیلات، می توانید به دریافت اقامت دائم کانادا نیز اطمینان داشته باشید! هزینه های تحصیل در کانادا بسته به دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است. به طور کلی، شهریه دانشگاه های کانادا برای دانشجویان بین المللی بین 20,000 تا 35,000 دلار کانادا به ازای هر ترم است. علاوه بر شهریه، باید مخارج دیگری مانند هزینه های زندگی، کتاب ها، حمل و نقل و بیمه درمانی را نیز در نظر بگیرید.

 

study-canada-cost

ویزای تحصیلی کانادا

برای تحصیل در این کشور به ویزای تحصیلی کانادا و استادی پرمیت نیاز دارید. دپارتمان کانادا در ویزانو، با دانش و تجربه چندین ساله خود، مدارک را به بهترین شکل ممکن به اداره مهاجرت کانادا ارائه می دهد.

نکات مهمی که برای دریافت ویزای تحصیلی باید داشته باشید عبارتند از:

  • پذیرش از یک دانشگاه یا کالج معتبر در کانادا را داشته باشید.
  • تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا را داشته باشید.
  • هیچ گونه سابقه کیفری نداشته باشید.

تحصیل رشته های مختلف در کانادا

تحصیل رشته پزشکی در کانادا

پزشکی یکی از رشته هایی است که برای تحصیل در کانادا طرفداران زیادی دارد. همه ساله دانشجویان زیادی موفق به دریافت پذیرش در رشته های پزشکی یا پیراپزشکی دانشگاه های این کشور می‌شوند. دانشگاه های معتبری برای تحصیل در رشته پزشکی در کانادا وجود دارد، که از فارغ التحصیلان با شهرت جهانی برخوردارند.

وجود کیفیت آموزشی بسیار بالا و مطابق با استانداردهای جهانی، ارائه مدارک معتبر بین المللی و همچنین وجود فرصت های شغلی در این رشته سبب شده تا بسیاری از افراد به ادامه تحصیل در رشته پزشکی در کانادا بپردازند. علاوه بر آن پس از اتمام تحصیل و اشتغال به کار در کانادا، می توانند درخواست خود را برای اخذ تابعیت و یا شهروندی این کشور ارائه دهند.

برای تحصیل در رشته پزشکی یا دندانپزشکی در کانادا ابتدا باید به مدت 2 تا 4 سال در یکی از دانشگاه های کانادا و در رشته های مرتبط با پزشکی همچون، روانشناسی، زیست شناسی، علوم تجربی و… تحصیل کرده و مدرک لیسانس دریافت کنید. پس از آن باید در آزمونی با عنوان MCAT که عبارت اختصاری آزمون سراسری پزشکی می باشد، شرکت کنید. در صورت قبولی در این آزمون است که می توانید در یکی از دانشگاه های کانادا به ادامه تحصیل در رشته پزشکی بپردازید.

زبان مورد نظر برای تحصیل در کانادا به دانشگاه مورد نظر بستگی دارد و ممکن است انگلیسی و یا فرانسوی باشد. یکی از شرایط اخذ پذیرش تحصیل در رشته پزشکی معدل بالای 15 در مقطع پیش دانشگاهی و یا دیپلم می باشد. تحصیل در کانادا در رشته پزشکی 4 تا 6 سال به طول می انجامد و دانشجویان به طور متوسط باید نمره آیلتس 6.5 ارائه دهند.

 

study-medical-canada

تحصیل در کانادا مقطع دبیرستان

برای اینکه دانش آموزان بتوانند در مقطع دبیرستان به تحصیل در کانادا بپردازند، بهتر است که هر چه زودتر وارد این کشور شوند. در این صورت راحت تر می توانند با شرایط عمومی این کشور سازگار شوند. اما دانش آموزانی که قصد دارند در مقطع دبیرستان وارد مدارس این کشور شوند، باید از سن 14 تا 17 سال اقدام به پذیرش کنند. دانش آموزان می توانند با گذراندن سالهای آخر دبیرستان خود در کانادا، برای بهترین دانشگاه های آمریکا و یا کانادا آماده شوند. مدارس کانادا دارای استانداردهای بالایی است و با ارائه پلان خاص و امکان ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور، همراه دانش آموزان است. برای ورود به دبیرستان های کانادا نیازی به گذراندن دوره های زبان نیست و تنها مصاحبه ای برای سنجش سطح زبان متقاضیان برگزار می شود.

در این مصاحبه دانش آموزان باید به اندازه کافی انگیزه خود را برای ادامه تحصیل در مقطع دبیرستان در کانادا شرح دهند. این کشور همچنین از تمامی متقاضیانی که از استعداد بالایی برای ادامه تحصیل در کانادا برخوردار هستند، استقبال به عمل می آورد.

سال تحصیلی در این کشور از ماه سپتامبر شروع شده و در ژوئن به اتمام می رسد. در برخی از ایالت های کانادا دانش آموزان در سن 6 سالگی و در برخی دیگر از سن 5 سالگی تحصیل خود را شروع می کنند. تمامی دانش آموزان در این کشور باید 180 تا 190 روز در سال به تحصیل بپردازند و در امتحانات پایان سال شرکت کنند.

 

زندگی در کانادا

کانادا کشوری امن و با کیفیت زندگی بالا است. مردم کانادا به مهمان نوازی و احترام به فرهنگ های مختلف مشهور هستند.

هزینه زندگی در کانادا در مقایسه با سایر کشورهای توسعه یافته مانند ایالات متحده آمریکا و انگلستان پایین تر است. با این حال، هزینه زندگی در شهرهای بزرگ مانند تورنتو و ونکوور می تواند بالاتر از زندگی در یک شهر کوچک در انگلستان یا ایالات متحده آمریکا باشد.دانشجویان بین المللی در کانادا مجاز به کار تا 20 ساعت در هفته در طول ترم تحصیلی و به صورت تمام وقت در تعطیلات هستند. این امر می تواند به شما در تامین بخشی از هزینه های خود کمک کند.

به طور خلاصه، با تحصیل در کانادا می توانید به اهداف خود در شرایط مساعد جامعه و زندگی دست یابید.

در ادامه می توانید بخشی از نمونه های موفق که توسط تیم تخصصی ویزانو اخذ شده را مشاهده کنید و باری دیگر از اعتماد به ویزانو اطمینان حاصل کنید!

مقالات مرتبط
نظرات

نظری یافت نشد ! اولین نفری باشید که نظر میدهید.

ارسال نظر

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید!

مشاوره بگیر

مشاوره بگیر