تهران - ابتدای اتوبان آبشناسان، پلاک ۱۸ iconشنبه تا پنج شنبه از ساعت 10 الی 18:30
با ما تماس بگیرید: ۴۴۳۴۲۶۸۷-۰۲۱

هزینه مهاجرت به کانادا

طبق آمار در سال 2022 کشور کانادا  بیست ششمین کشور گران قیمت برای زندگی در جهان است. طبق هزینه های مختلف زندگی در سرتاسر جهان شهر نیویورک معیار قرار داده شده است که طبق آمار انجمن شاخص نیویورک 100 می باشد.

هزینه زندگی در کانادا به شرح زیر می باشد:

  1. هزینه زندگی 71.45
  2. هزینه اجاره 35.06
  3. هزینه مواد غذایی 70.15
  4. هزینه و قیمت رستوران 69.51
  5. هزینه قدرت خرید محلی 78.34
  6. هزینه زندگی به اضافه شاخص اجاره 54.62

هزینه های مهاجرت به کانادا

هزینه های مهاجرت به کانادا بسته به نوع ویزا متفاوت میباشد:                  

  • هزینه های مهاجرت به کانادا از طریق ویزای تحصیلی: 150 دلار
  • ویزای کاری کانادا: 155 دلار
  • ویزای توریستی کانادا: 100 دلار
  • ویزای توریستی کانادا (در صورت سفر خانوادگی): 500 دلار
  • آزمایش مدیکال ویزای کانادا: 100 تا 500 دلار
  • گواهی عدم سوء پیشینه برای کانادا از پلیس: 20 دلار
  • هزینه بیومتریک: 85 دلار برای یک نفر
  • هزینه مورد نیاز برای تهیه مدارک، آزمایشات پزشکی و گواهی عدم سوء پیشینه ، برای هرفرد  مبلغ 160 دلار کانادا می باشد.
  • برای یک خانواده دو نفره که فرد متقاضی به همراه شریک زندگی یا همسر خود درخواست ارائه داده باشد، هزینه‌ها در حدود 320 دلار می باشد.
  • برای یک خانواده سه نفره مجموع هزینه‌ها در حدود 470 دلار کانادا در نظر گرفته شده است.

هزینه-مهاجرت-کانادا

عوامل موثر در هزینه های مهاجرت به کانادا

عوامل موثر در هزینه های مهاجرت به کانادا به شرح زیر می باشد:

  1. هزینه وکیل
  2. هزینه ترجمه مدارک
  3. هزینه سفارت
  4. هزینه ارزیابی مدارک
  5. هزینه پاسپورت
  6. هزینه وضعیت صحت و سلامت
  7. هزینه های مربوط به انگشت نگاری

یکی از مهمترین مراحل اخذ پذیرش تحصیلی، آپلود مدارک در سایت دانشگاه و پرداخت هزینه درخواست پذیرش از دانشگاه ها می باشد.  این هزینه برای بررسی درخواست و مدارک شما می باشد و در صورتی که درخواست شما مبنی بر تحصیل در آن دانشگاه پذیرفته نشود، این مبلغ بازگشت داده نخواهد شد. هزینه اپلیکیشن فی دانشگاه های مختلف با یکدیگر متفاوت است. به طور متوسط هزینه اپلیکیشن فی 100 الی 300 دلار می باشد.

 

هزینه های تحصیل در کانادا

هزینه های تحصیل در کانادا برای مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت می باشد اما امکان مهاجرت برای تمامی مقاطع دبیرستان، کارشناسی، فوق لیسانس و دکترا امکان پذیر می باشد.

هزینه های تحصیل در کانادا در مقطع متوسطه اول حدود 16 تا 45 هزار دلار می بایست هزینه نمود و در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد با توجه نوع رشته و دانشگاهی برای تحصیل متقاضی انتخاب نموده است هزینه متغیر می باشد. میانگین در این مقطع ها باید 15 تا 25 دلار در سال هزینه شود.

همچنین به دلیل اینکه ارائه مدارک تحصیلی و کسب نمره آیلتس حداقل 6 برای دریافت پذیرش الزامی می باشد. متقاضی می بایست آمادگی لازم برای پرداخت هزینه های ویزا و کالج های خصوصی را داشته باشد.

 هزینه های مهاجرت به کانادا و هزینه‌های شهریه مراکز آموزشی در کانادا در مقاطع مختلف که شامل مبلغ اپلیکیشن فی دانشگاه، شهریه دانشگاه، مبلغ تمکن مالی، پرداخت هزینه گواهی تحصیل، هزینه انگشت نگاری، بلیط هواپیما و ... می‌شود.

 

هزینه های تحصیل در کانادا  شرح زیر می باشد:

  1. هزینه تحصیل در دبستان 8000  - 16000 دلار
  2. هزینه تحصیل در دبیرستان 12000 - 16000 دلار
  3. هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی 30000 - 80000 دلار
  4. هزینه تحصیل در کارشناسی 32000 دلار
  5. هزینه تحصیل در کارشناسی ارشد و دکتری 19000 دلار

 

اپلیکیشن فی

اپلیکیشن فی معمولاً در آمریکا و کانادا غیر قابل برگشت می باشد، به این منظور است که در صورت رد کردن پرونده شما ، پول پرداختی تان باز نمی گردد. معمولاً پس از سابمیت اپلیکیشن  امکان اصلاح اطلاعات آن وجود ندارد.  فقط پیوست مدارک تکمیلی توسط شما و پر کردن معرفی نامه ها توسط استادها  بعد از سابمیت قابل انجام است.

اپلیکیشن فی:  بنابراین پیش از پرداخت و سابمیت اپلیکیشن لازم است از صحت اطلاعات خود و ارسال کامل اطلاعات، اطمینان حاصل نمایید. اطلاعات وارد شده در فرم اپلیکیشن آنلاین جهت بررسی پرونده متقاضیان می باشد و سایر مدارکی که پس از سابمیت اپلیکیشن برای دانشگاه پست می شود، علیرغم لزوم و اهمیت تا حدودی جنبه پشتیبانی و اثبات داده های فرم اولیه را دارد. این خود نشان دهنده اهمیت اطلاعات ورودی در فرم اپلیکیشن آنلاین می باشد.

تاریخ ددلاین پرداخت اپلیکیشن دانشگاه به این معنی است که شما تا پایان آن تاریخ  به وقت محل قرار گیری دانشگاه مهلت دارید اپلیکیشن خود را سابمیت کنید. مبلغ اپلیکیشن فی برای هر دانشگاه متفاوت است اما به طور معمول عددی بین 15 تا 100 دلار در آمریکا و 15 تا 160 دلار در کانادا می باشد و معمولا به صورت آنلاین قابل پرداخت است.

 

 

Application Fee دانشگاه های کانادا

دانشگاه ها و کالج های کانادا در مقایسه با ایالات متحده ی  درخواست بالاتری دارند. به طوری که برای پذیرش در کالج ها و دانشگاه های کانادا باید مبلغ 95 دلار کانادا بپردازید.

دانشگاه ها و کالج های کانادا در مقایسه با ایالات متحده ی  درخواست بالاتری دارند. به طوری که برای پذیرش در کالج ها و دانشگاه های کانادا باید مبلغ 95 دلار کانادا بپردازید.

 اپلیکیشن فی در برخی از دانشگاه های کانادا مانند دانشگاه های زیر هزینه ای معادل 200-155 دلار کانادا دارد.

Langara College

 St. Lawrence College،

University of Fraser Valley

 Columbia College

اپلیکیشن فی در دانشگاه ها و کالج ها از جمله  دانشگاه های زیر معادل 100 دلار کانادا می باشد.

North Island College

Niagara College

،Northern Alberta Institute

برخی از کالج ها و دانشگاه های کانادا نیز وجود دارد که مبلغی  حدود 70-60 دلار کانادا دریافت می کنند.

برخی از آنها از جمله موارد زیر پولی دریافت نمی کنند.

 Lambton College

 Cambrian College

Centennial College

هزینه-سفارت-کانادا

 

هزینه ی سفارت کانادا

هزینه ی سفارت کانادا شامل موارد زیادی از جمله انگشت نگاری می باشد که به صورت زیر می باشد:

شخص متقاضی باید به یکی از دفاتر vac که تحت نظر سفارت کانادا می باشد جهت انگشت نگاری مراجعه نماید و مبلغ 85 دلار پرداخت نماید .

هزینه انگشت نگاری سفارت کانادا برای متقاضی که  ویزای توریستی کانادا را به صورت خانوادگی دریافت می کند به مبلغ 170 دلار برای کل خانواده می باشد.

هزینه های مهاجرت به کانادا  برای اشخاصی که متقاضی اخذ ویزای تحصیلی کانادا می باشند نیز وجود دارد. این افراد باید علاوه بر هزینه انگشت نگاری که  مبلغ 85 دلار است،  مبلغی حدود 150 دلار را هم برای ویزا تحصیلی پرداخت نماید. به طور کلی متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی ملزم به پرداخت 235 دلار کانادا می باشند.

 

هزینه ی وکیل مهاجرتی

هزینه ی وکیل مهاجرتی:  اگر می خواهید  یک روش مناسب برای کسب اقامت کانادا داشته باشید باید اول یک وکیل مهاجرتی حرفه ای و کاربلد داشته باشید.  هزینه وکیل مهاجرتی را هم باید در نظر گرفت اما امکان تعیین نرخ برای وکیل یا مشاور مهاجرتی وجود ندارد.

 

هزینه ثبت شرکت

شرایط ثبت شرکت و هزینه های مهاجرت به کانادا در هر استان کانادا متفاوت می باشد از این رو نمی توان به طور مشخص این هزینه را بیان کرد. اما به صورت کلی متقاضیان ثبت شرکت در کانادا می بایست 3 سال سابقه مدیریت یک شرکت را داشته باشند. حداقل سرمایه مورد نیاز جهت ثبت شرکت در کانادا 1600000 دلار می باشد.

 هزینه های ثبت شرکت شامل هزینه ثبت نام تجاری که حدود 20 دلار می باشد .

 هزینه فرم ثبت نام که 300 تا 360 دلار است.

شخص متقاضی باید پس از اخذ موافقت نامه ها و دریافت مجوز تجارت مبلغی حدود 800 دلار به مدت 5 سال به صورت  وثیقه به دولت کانادا دهد. این مبلغ  بعد از گذشت مدت زمان تعیین شده  قابل برگشت خواهد بود.

 

اقدامات مهم ثبت شرکت در کانادا

اقدامات مهم ثبت شرکت در کانادا به صورت زیر می باشد:

  1. داشتن ایده تجاری بسیار مناسب
  2. داشتن استعداد  و مهارت های فردی و تقویت آن ها
  3. نوشتن یک برنامه تجاری مناسب
  4. انتخاب بهترین نام برای شرکت از لحاظ قانونی و بازاریابی
  5. مشخص کردن نوع مالکیت شرکت
  6. استفاده از سرمایه گذار های دولتی و خصوصی
  7. دریافت گواهی نامه تجاری

 

هزینه مهاجرت به کانادا

هزینه اجاره آپارتمان در کانادا

با توجه به رشد و افزایش جمعیت در کشور کانادا و  مهاجرت افراد زیادی به شهرهای مختلف این کشور باعث شده هزینه های مسکن مانند اجاره افزایش پیدا کند. هزینه اجاره آپارتمان در شهرهای مختلف کانادا متفاوت می باشد.

قیمت اجاره خانه در شهرهای مهم کانادا به شرح زیر می باشد:

  • ونکوور 1.050.000  دلار
  • تورنتو 745.000  دلار
  • مونترال 350.000  دلار

افراد باید با توجه به بودجه خود در هر یک از شهرهای این کشور اقدام به اجاره خانه نمایند. قیمت اجاره خانه در شهرهای بزرگ موجود در کانادا همانند تورنتو و ونکوور، برابر با حداقل مبلغی بالغ بر 3000 دلار در ماه می باشد.

لازم به ذکر است که تازه واردین برای اجاره آپارتمان در کانادا مبلغ 1500 دلار،  برای آپارتمان دو خوابه مبلغ 2000 دلار در ماه و برای اجاره آپارتمان 3 خوابه نیز مبلغ 2500 دلار در ماه باید  پرداخت  کنند.

 

هزینه ترجمه مدارک

هزینه ترجمه مدارک برای مهاجرت به کانادا به دارالترجمه های رسمی کشور اعلام شده است. و همه ی دارالترجمه ها باید مبلغ یکسانی دریافت نمایند. تمام مدارک ترجمه شده رسمی 6 ماه اعتبار دارند.

سوالات متداول
این مبلغ برای ثبت پرونده در سیستم بررسی 150 دلار و برای بیومتریک 85 دلار است.
برای مهاجرت به هر روشی باید هزینه هایی را در نظر بگیرید اما در حال حاضر مهاجرت از طریق اسکیل ورکر یا دریافت جاب آفر کم هزینه ترین نوع مهاجرت به کشور کاناداست.
این مبلغ با توجه به مقطع تحصیلی،نوع دانشگاه و استان انتخابی شما متغیر است اما میتواند بین 15 الی 30 هزار دلار کانادا باشد.
این مبلغ باتوجه به نوع بیزینس انتخابی شما متفاوت است اما حداقل مبلغ 200 هزار دلار کانادا باید سرمایه گذاری شود و هزینه های اداری ثبت شرکت در سیستم دولت کانادا نیز حدود360 دلار کاناداست.
مقالات مرتبط
نظرات

نظری یافت نشد ! اولین نفری باشید که نظر میدهید.

ارسال نظر

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید!

مشاوره بگیر

مشاوره بگیر