تهران - ابتدای اتوبان آبشناسان، پلاک ۱۸ iconشنبه تا پنج شنبه از ساعت 10 الی 18:30
با ما تماس بگیرید: ۴۴۳۴۲۶۸۷-۰۲۱
لینک کوتاه : https://visanou.com/b/eb64

انتقال حیوان خانگی به استرالیا

 استرالیا؛ جایی برای همه موجودات عالم

در روزگاری که به خاطر تشدید مرزبندی‌های انسانی، مهاجرت انسان‌ها به نقاط دلخواهشان با محدودیت مواجه است، انتقال حیوانات به سایر کشورها به ظاهر دغدغه خاصی نیست. اما ماجرا به همین سادگی‌ها به نظر نمی‌رسد و شرایط انتقال حیوان به سایر کشورها قطعا آسان‌ نیست!

 نمونه چنین ادعایی در مورد انتقال حیوان خانگی به استرالیا صادق است و انتقال انواع حیوانات به این کشور از قاره اقیانوسیه دردسرهای خاص خودش را دارد. به طور کلی هزینه انتقال حیوان خانگی به استرالیا اصلی‌ترین موضوع و دغدغه مهاجرانی است که سگ یا گربه دارند. استرالیا به طور کلی یکی از بهترین مناطق برای حیوانات خانگی محسوب می‌شود و جای جای این کشور برای استفاده حیوان خانگی مناسب‌سازی شده است. در شهرهای بزرگی مانند سیدنی و ملبورن کوچک‌ترین نگرانی بابت امنیت و وضعیت سلامت حیوان خانگی وجود ندارد. همچنین اکثر اماکن عمومی مانند پارک‌ها و سواحل از حضور حداکثری حیوان خانگی استقبال می‌کنند. حتی در مکان‌هایی که ورود سگ و سایر حیوانات خانگی مجاز نیست هم صاحبان این حیوانات به قسمت‌های مشخص شده هدایت می‌شوند.

 

انتقال گربه به استرالیا

 

قوانین و روش‌های انتقال حیوان خانگی به استرالیا

 در قوانین و هزینه انتقال حیوان خانگی به استرالیا، تبصره‌های زیادی درباره وارد کردن حیوان خانگی به مناطق شهری و خانه شخصی وجود دارد. به طور کلی طبق قوانین دامپزشکی استرالیا، 3 نوع کشور در مواجهه با مقوله انتقال حیوان خانگی به استرالیا وجود دارد. کشورهای عاری از هاری، کشورهای تحت کنترل و کشورهای پرخطر. استرالیا، بلژیک، انگلیس، فرانسه، ایرلند، ژاپن، نیوزیلند، اسکاتلند، سنگاپور، سوئد، انگلیس و واتیکان در زمره کشورهای عاری از هاری قرار دارند. برخی کشورها برای جلوگیری از شیوع بیماری هاری اقدامات سخت‌گیرانه ای در دست دارند. در دسته سوم، کشورهای پرخطر ایستاده‌اند.

 ابتلا به هاری در حیوانات در این کشورها آمار بالایی دارد و حیوانات اهلی که از این کشورها سفر می‌کنند مجبورند در صورت انتقال به یک کشور دیگر، مدتی را در قرنطینه بگذرانند. این گروه گستردگی خاصی را شامل می‌شود. استرالیا در این طبقه‌بندی در گروه اول و کشورهای عاری از هاری قرار دارد. در انتقال حیوان خانگی به استرالیا از یک کشور مبدا عاری از هاری، حیوان خانگی شما با حداقل مدارک می‌تواند وارد کشور مبدا شود و در بیش‌تر موارد هم قرنطینه نخواهد شد. انتقال از یک کشور بدون هاری به یک کشور کم خطر یا پرخطر باعث می‌شود حیوان خانگی شما بدون قرنطینه و با حداقل مدارک وارد کشور شود.

 

نکات ضروری

 در مورد انتقال حیوان خانگی به استرالیا دانستن چند نکته ضروری است. بدون در نظر گرفتن هزینه انتقال حیوان خانگی به استرالیا، انتقال از یک کشور با خطر کم به کشوری بدون هاری به این صورت است که حیوان خانگی شما باید کلیه الزامات دامپزشکی از جمله واکسیناسیون معتبر هاری، مجوز واردات و سایر مدارک بهداشتی را انجام دهد. برخی از کشورها ممکن است نیاز به آزمایش هاری و قرنطینه هم داشته باشند.انتقال از یک کشور کم خطر به یک کشور کم خطر دیگر، شما را ملزم می‌کند که حیوان خانگی‌تان باید تمام الزامات دامپزشکی آن کشور را پشت سر بگذارد. به طور کلی، یک مجوز واردات و واکسن های معتبر برای سفر لازم است. اما معمولاً هیچ قرنطینه‌ای لازم نیست. در مورد انتقال از یک کشور کم خطر به یک کشور پرخطر، حیوان خانگی شما برای مسافرت نیاز به گذرنامه حیوان خانگی و واکسن‌های معتبر دارد.

 

 

قرنطینه در کشوری کم‌خطر

 در مورد انتقال حیوان خانگی به استرالیا باید بدانید بسیاری از کشورهای عاری از هاری مانند استرالیا و نیوزیلند اجازه ورود حیوانات از کشورهای پرخطر را نمی‌دهند. اگر حیوان خانگی شما از یک کشور پرخطر باشد، ضمن افزایش هزینه انتقال حیوان خانگی به استرالیا، حیوان باید 6 ماه یا بیش‌تر را در یک کشور کم خطر بگذراند. حیوان خانگی به آزمایش هاری و واکسیناسیون‌های معتبر احتیاج دارد. انتقال از یک کشور پرخطر به یک کشور کم خطر هم به این صورت است که حیوان خانگی شما ضمن رعایت تمامی مقررات دامپزشکی و ایمنی ، مجاز به سفر است. واکسیناسیون معتبر و آزمایش هاری در اکثر کشورها الزامی است.

در انتقال حیوان خانگی به استرالیا، حیوان خانگی شما برای مسافرت به مستندات صحیح و واکسن‌های معتبر نیاز دارد اما هیچ آزمایش هاری یا قرنطینه لازم نیست. حدود یک ماه پس از واکسیناسیون، حیوان خانگی باید تحت آزمایش ویژه واکسیناسیون هاری قرار بگیرد و حداقل 21 روز قبل از ورود به استرالیا نیاز به انجام معاینات مجدد حس می‌شود. قبل از آوردن حیوان خانگی به استرالیا، مجوز وزارت کشاورزی و منابع آبی استرالیا ضرورت دارد. البته برخی از نژادهای سگ مجاز به ورود نیستند داشتن مجوز بهداشت صادراتی باید حداقل 10 روز قبل از ورود به استرالیا توسط یک دامپز‌شک رسمی مورد تایید قرار بگیرد.

 

انتقال سگ به استرالیا

 

انتقال سگ به استرالیا

 در مورد انتقال حیوان خانگی به استرالیا تبصره‌های زیادی وجود دارد. مثلا هر سگی که به استرالیا می‌آید باید مجوز وارداتی معتبر داشته باشد و پس از ورود، حداقل 10 روز را در یک مرکز رسمی قرنطینه پشت سر بگذارد. صاحبان سگ باید قبل از ورود به استرالیا وارد قرنطینه شوند تا مجوز ورود به آن‌ها داده شود. شرایط واردات سگ‌های دستیار کمی متفاوت از شرایط سگ‌های خانگی معمولی به نظر می‌آید. صاحب یا واردکننده سگ حتما موظف است شواهدی مبنی بر اینکه سگ برای کمک به یک فرد معلول آموزش دیده، ارائه کند.در ضمن هزینه انتقال حیوان خانگی به استرالیا هم قطعا باید در نظر گرفته شود.اینجاست که انتقال سگ به استرالیا درگیر پروسه تشریفاتی‌تر می‌شود!

 

انتقال گربه به استرالیا

اگر صاحب گربه هستید، باید از شرایط مختلف واردات حیوان خانگی به استرالیا آگاه باشید. حتی اگر همه قوانین به درستی رعایت شود، کل دوره انتقال برای یک گربه که وارد استرالیا می‌شود حدود 190 روز خواهد بود. بیش‌تر این دوره در کشور صادرکننده تکمیل می‌شود و به این مدت باید 10 روز قرنطینه گربه را هم اضافه کنید. به طور کلی انتقال گربه به استرالیا کمی راحت‌تر از انتقال سگ است.

 

 هزینه انتقال حیوان خانگی به استرالیا

برآورد ثابت و یکسانی در مورد هزینه انتقال حیوان خانگی به استرالیا وجود ندارد اما با توجه به تشریفات مورد نظر و لحاظ کردن مسائل پزشکی و سلامت، هر مهاجری برای انتقال حیوان خانگی به استرالیا بین 10  تا 20 هزار دلار استرالیا  متحمل هزینه می‌شود که البته این رقم در مورد حیوانات مختلف متفاوت است. به طور کلی در حالت عادی و در مورد حیواناتی که نگهداری از آن‌ها در خانه انسان‌ها عمومیت بیش‌تری دارد، هزینه‌ای بین 10 تا 20 هزار دلار استرالیا، قابل پیش‌بینی است.

سوالات متداول
پروسه ی انتقال حیوان خانگی به استرالیا از طریق هواپیما یا کارگو انجام میشود و حداقل 10000 دلار استرالیا هزینه دارد.
این پروسه حداقل 7ماه زمان میبرد چون حیوان خانگی شما باید به مدت 6ماه در یک کشور ثالث قرنطینه شود و سپس وارد کشور استرالیا شود .
برای گرفتن مجوز انتقال حیوان خانگی به مدارکی از قبیل شناسنامه،گذرنامه،کارت واکسیناسیون و نتیجه ی آزمایشاتی از جمله هاری نیاز است.
مقالات مرتبط
نظرات

نظری یافت نشد ! اولین نفری باشید که نظر میدهید.

ارسال نظر

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید!

مشاوره بگیر

مشاوره بگیر