تهران - ابتدای اتوبان آبشناسان، پلاک ۱۸ iconشنبه تا پنج شنبه از ساعت 10 الی 18:30
با ما تماس بگیرید: ۴۴۳۴۲۶۸۷-۰۲۱
لینک کوتاه : https://visanou.com/b/3b98

تفاوت کالج و دانشگاه در آلمان

آشنایی با تفاوت کالج و دانشگاه در آلمان به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین انتخاب را برای تحصیل داشته باشید. کالج ها و دانشگاه های متعددی در هر یک از شهرهای آلمان فعالیت می کنند. همانطور که می دانید تحصیل در کالج های آلمان قبل از دانشگاه ها انجام می شود. کالج ها را می توان به عنوان یک پیش نیاز برای تحصیل در دانشگاه های آلمان در نظر گرفت. برای اینکه مدرک دیپلم ارائه شده توسط دانشجو، مورد پذیرش دانشگاه های آلمان باشد باید دوره یک ساله ای را در کالج سپری کند. با تحصیل در کالج های آلمان، هم برای ورود به دانشگاه های این کشور آماده شده و هم با زبان آلمانی آشنایی بیشتری پیدا خواهید کرد. تحصیل در دانشگاه های آلمان به دلیل رتبه علمی برتر مراکز آموزشی این کشور بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از این رو در این مطلب اطلاعات کامل تری از این قبیل خدمتتان ارائه می کنیم.

 

تحصیل در کالج های آلمان

کالج های مختلفی در جای جای نقاط آلمان در حال فعالیت هستند که هریک، خدمات منحصر به فردی را ارائه می کنند. توجه داشته باشید که در کالج های آلمان انواع رشته های تحصیلی مختلف ارائه می شود. کالج های آلمان همان مراکز آموزش فنی حرفه ای کشور ما هستند که شما را برای تحصیل و ورود به بازار کار در کشور آلمان آماده می کنند. تحصیل در کالج های آلمان 1 سال کامل به طول می انجامد و در این یکسال با زبان آلمانی به خوبی آشنا خواهید شد.

 

تحصیل در دانشگاه های آلمان

هریک از دانشگاه های آلمان را که انتخاب کرده باشید بی شک پشیمان نخواهید شد. 13 دانشگاه از دانشگاه های آلمان در لیست 250 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. علاوه بر کیفیت برتر تحصیل در آلمان، شرایط مساعد زندگی در این کشور نیز به خودی خود دلیلی بر انتخاب آلمان برای تحصیل و زندگی است. دانشجویان، امکان اخذ بورسیه تحصیلی آلمان را نیز خواهند داشت. به این معنی که بدون پرداخت هزینه در دانشگاه های آلمان مشغول به تحصیل شوند. تحصیل در هر یک از مقاطع تحصیلی مختلف در دانشگاه های آلمان امکان پذیر است.

 

تفاوت کالج ودانشگاه در آلمان
 

کالج بهتر است یا دانشگاه؟

یکی از مهمترین سوالاتی که در ذهن افراد به وجود می آید این است که: کالج بهتر است یا دانشگاه؟ در حالت کلی کیفیت تحصیل در دانشگاه و کالج های آلمان با یکدیگر برابرند. دانشگاه ها تنوع رشته های تحصیلی بیشتری دارند و از این رو می توانید رشته های مختلف را بررسی و انتخاب کنید. کالج ها با اینکه تنوع کمتری از نظر رشته های تحصیلی دارند اما فضای دوستانه تری نسبت به دانشگاه در آنها حاکم است. از این رو انتخاب کالج یا دانشگاه بستگی به خود شما خواهد داشت.

 

تفاوت میانگین شهریه سالانه کالج و دانشگاه

تفاوت کالج و دانشگاه در آلمان را می توان به میزان هزینه های تحصیل نیز نسبت داد. طبیعتا هزینه های تحصیل از جمله مواردی است که باید به آن دقت داشته باشید. شهریه های تحصیل در کالج های آلمان پایین تر از دانشگاه های آن خواهد  بود.البته در صورتی که بورسیه تحصیلی آلمان را دریافت کرده باشید هیچ هزینه ای برای تحصیل پرداخت نخواهید کرد. تنها هزینه ای که باید دانشجویان بورسیه، برای تحصیل در آلمان در نظر گرفته باشند هزینه های زندگی و اقامت در آن است. توجه داشته باشید که امکان اخذ بورسیه برای کالج های آلمان وجود ندارد.

 

نمره و مدرک زبان مورد نیاز

از دیگر تفاوت کالج و دانشگاه در آلمان می توان به نمره و مدرک زبان مورد نیاز اشاره کرد. برای پذیرش در کالج های آلمان باید در امتحان ورودی آن شرکت کنید. توجه داشته باشید که میزان تقاضا برای کالج های آلمان بیش از ظرفیت آن است. پس از پذیرش در کالج های آلمان زمان به پذیرش دانشگاه های این کشور خواهد رسید. برای وارد شدن به دانشگاه های آلمان باید در امتحان fsp شرکت کنید. در صورت قبولی در این امتحان می توانید تحصیل در دانشگاه ها را آغاز کنید. پس پیش نیاز تحصیل در دانشگاه های آلمان، تحصیل یک ساله در کالج های این کشور است.

 

طول دوره های تحصیلی

از دیگر تفاوت کالج و دانشگاه در آلمان نوبت به طول دوره های تحصیلی می رسد. طول دوره تحصیل در کالج های آلمان یک سال است. اما طول دوره های تحصیلی در دانشگاه با توجه به نوع رشته و مقطع تحصیلی متفاوت خواهد بود. در حالت کلی طول دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی 3 سال، کارشناسی ارشد دو سال و دکترا بین 3 تا 5 سال است.

 

تنوع رشته های تحصیلی

تفاوت کالج و دانشگاه در آلمان از نظر تنوع رشته ها را نیز نباید نادیده گرفت. طبیعتا در دانشگاه های آلمان انتخاب های گسترده تری پیش رو خواهید داشت. کالج ها بخش محدودتری از رشته های تحصیلی را تحت پوشش قرار می دهند اما در دانشگاه های این کشور می توانید انواع مختلف رشته های تحصیلی را مشاهده کنید.

 

مدارک وشرایط مورد نیاز پذیرش

پذیرش در کالج آلمان نسبت به دانشگاه های آن راحت تر خواهد بود. از جمله مهمترین مدارک پذیرش در کالج های این کشور می توان به: ارائه کپی از مدارک دبیرستانی یا دیپلم، ارائه رسید پرداخت هزینه ثبت نام، مدارک دانش های زبان، ارائه مدارک ترجمه شده از نمرات دوره های گذشته و کپی از پاسپورت اشاره کرد. برای پذیرش در مقطع کارشناسی دانشگاه های آلمان نیز نیاز به ارائه مدارک: کپی پاسپورت، ترجمه مدرک دیپلم به همراه ریز نمرات، فرم قبولی، مدارک زبان انگلیسی یا آلمانی، انگیزه نامه برای تحصیل، رزومه تحصیلی، گواهی تمکن مالی و...

 

کالج بهتره یا دانشگاه

 

بهترین دانشگاه های آلمان

پس از بررسی تفاوت کالج و دانشگاه در آلمان بهتر است با چندی از بهترین دانشگاه های این کشور آشنا شویم:

دانشگاه فرایبورگ: این دانشگاه به عنوان پنجمین دانشگاه قدیمی آلمان شناخته شده و رتبه 175 جهان را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه در شهر فرایبورگ واقع شده و بیش از 24 هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند.

دانشگاه صنعتی درسدن: این دانشگاه رتبه 173 را با خود اختصاص داده و در مرکز شهر درسدن واقع شده است. دانشگاه صنعتی درسدن از جمله بهترین کالج آلمان شناخته می شود. حدود 32 هزار دانشجو در این دانشگاه به تحصیل می پردازند.

دانشگاه فنی آخن: این کالج رتبه 148 را به خود اختصاص داده است. بیش از 45 هزار نفر دانشجو در دانشگاه فنی آخن مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه همانطور که از نام آن پیداست در شهر آخن واقع شده است.

دانشگاه ها از قرار زیر هستند:

دانشگاه فنی مونیخ: تاسیس این دانشگاه به قرن نوزدهم برمیگردد و تنها دانشگاه دولتی است که در آلمان فعالیت میکند. دانشگاه فنی مونیخ رتبه 50 را به خود نسبت داده و در شهر مونیخ واقع شده است.

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ: این دانشگاه از جمله بهترین دانشگاه آلمان شناخته می شود. لودویگ ماکسیمیلیان در رتبه 63 قرار گرفته و در شهر مونیخ واقع شده است.

دانشگاه روپرشت-کارلز هایدلبرگ: این دانشگاه در رتبه 64 جهان قرار گرفته و از جمله قدیمی ترین دانشگاه های آلمان است. این دانشگاه در شهر هایدلبرگ آلمان واقع شده است.

 

 

سوالات متداول
بله.به طورکلی کالج ها دوره های پیش آمادگی برای ورود شما به دانشگاه هستند و بعد از فارغ التحصیلی از این موسسات میتوانید وارد دانشگاه شده و به تحصیل در مقاطع بالاتر بپردازید.
در کشور آلمان معمولا تحصیل در مقاطع دانشگاهی رایگان است اما کالج ها شهریه ای حدود 2000 الی 5000 یورو دارند.
اکثر دوره های برگزار شده در کالج های آلمان به زبان آلمانی است بنابراین متقاضیان باید نشان دهند که به زبان آلمانی تسلط دارند. به این منظور، متقاضیان باید در آزمون DSH و یا TestDaf که توسط کالج ها برگزار می شوند شرکت کنند.
مقالات مرتبط
نظرات

نظری یافت نشد ! اولین نفری باشید که نظر میدهید.

ارسال نظر

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید!

مشاوره بگیر

مشاوره بگیر