تهران - ابتدای اتوبان آبشناسان، پلاک ۱۸ iconشنبه تا پنج شنبه از ساعت 10 الی 18:30
با ما تماس بگیرید: ۴۴۳۴۲۶۸۷-۰۲۱
لینک کوتاه : https://visanou.com/b/b172

شرایط پذیرش کالج در کانادا

کالج ها از جمله محبوب ترین مراکز تعلیمی و تربیتی کشور کانادا به شمار می روند. در این مراکز، علاوه بر تحصیل، بر روی آماده کردن متقاضیان جهت ورود به بازار کار تمرکز می شود. در بررسی شرایط پذیرش کالج در کانادا باید بدانید که کالج ها در دو نوع دولتی و خصوصی فعالیت می کنند و شرایط پذیرش آنها، اغلب ساده تر از دانشگاه های کانادا خواهد بود. به عبارتی کالج های کانادا به منزله مراکز آموزشی فنی و حرفه ای به شمار می روند و از این رو طبیعتا از کیفیت تحصیلی پایین تری نسبت به دانشگاه ها برخوردار هستند. در کالج های کانادا، متقاضیان دوره های مختلفی را پشت سر خواهند گذاشت تا برای وارد شدن به یک محیط کار آماده شوند.

 

شرایط سنی برای تحصیل در کالج کانادا

همانطور که می دانید، سن یکی از اصلی ترین ملاک های پذیرش در مهاجرت است. اما هیچگونه قانونی برای پذیرش در کالج های کانادا از نظر سن وضع نشده است. این به معنی بی تاثیر بودن سن افراد نیست و طبیعتا افرادی برای کالج های کانادا پذیرش خواهند شد که شرایط سنی مساعدی داشته باشند. برای مثال؛ یک مرد 50 ساله شرایط دشواری برای پذیرش خواهد داشت چرا که قانع کردن اداره مهاجرت در این شرایط بسیار سخت است. در حالت کلی، پرونده فرد متقاضی باید بتواند آفیسر اداره مهاجرت را قانع کند. توجه داشته باشید که برای رده های سنی مختلف، امتیازهای متفاوتی در نظر گرفته می شود. افراد زیر 23 سال شانس بیشتری برای تحصیل در کالج های کانادا دارند.

 

شرایط پذیرش کالج در کانادا

نمره زبان برای کالج

نمره زبان از دیگر شرایط پذیرش کالج در کانادا به شمار می رود. چنانچه مدرک آیلتس 6 به بالا در دست داشته باشید خیالتان از این بابت راحت خواهد بود. اما برخی از کالج های این کشور آزمون آنلاین برگزار می کنند و با قبولی در این آزمون ها راه همواری پیش رو خواهید داشت. توجه داشته باشید که هر دو مدرک آیلتس و تافل را می توان برای پذیرش کالج های کانادا ارائه کرد.

 

هزینه کالج در کانادا

از دیگر موارد مهم و حساسی که قبل از مهاجرت باید به آن دقت داشته باشید مربوط به هزینه های تحصیل می شود. شرایط پذیرش کالج در کانادا از نظر میزان هزینه ها متفاوت است. هریک از کالج ها با توجه به سطح آموزش و همچنین کیفیت خود، هزینه متفاوتی تعیین نموده اند. در حالت کلی، هزینه تحصیل در کالج های کانادا، مبلغی بین 8000 تا 16000 دلار در سال خواهد بود. به عبارتی، شهریه ثابت هر یک ترم 2 ماهه کالج، مبلغی حدود 3500 دلار است. هرچه دوره ها و کلاس ها فشرده تر باشند میزان هزینه کالج نیز بالاتر خواهد رفت. در طول مدت زمان اقامت و تحصیل در کانادا، باید کلیه هزینه های مربوط به بیمه خدمات درمانی را خود متقاضی پرداخت کند. علاوه بر هزینه های تحصیل در کالج، باید هزینه های زندگی در کشور کانادا را نیز مد نظر قرار دهید.

 

شرایط معدل

یکی از اصلی ترین ملاک های پذیرش، معدل دیپلم فرد متقاضی است. شرایط پذیرش کالج در کانادا از نظر معدل را نیز باید در نظر داشته باشید. نمره 14 به عنوان حداقل معدل مورد نیاز در نظر گرفته شده اما شرکت ما، موفق به اخذ پذیرش دانشجویان با معدل زیر 14 نیز شده است.

 

شرایط پذیرش کالج در کانادا

تغییر دانشگاه به کالج کانادا

تغییر دانشگاه یا رشته در کانادا مشکلی ندارد اما باید حتما با راه و اصول درست وارد شد. در مطلب بررسی شرایط پذیرش کالج در کانادا، نحوه تغییر دانشگاه یا کالج در کانادا را نیز مورد بررسی قرار می دهیم. توجه داشته باشید که هرگونه تغییر رشته یا دانشگاه باید به اطلاع اداره مهاجرت این کشور برسد. برای تغییر دانشگاه در کانادا نیز باید درخواست خود را به صورت آنلاین به ثبت برسانید. شهر کبک از  بهترین شرایط برای پذیرش در کالج ها برخوردار است. از این رو افرادی که تمایل به تحصیل با پایین ترین هزینه ها دارند کبک بهترین انتخاب خواهد بود.

 

شرایط دریافت ویزای تحصیلی کالج کانادا

حداقل 18 سال سن

دریافت پذیرش تحصیلی یکی از کالج های دولتی یا مورد قبول دولت

داشتن مدرک دیپلم

 

 

مزایای اخذ ویزای تحصیلی کالج کانادا

به اتمام رساندن دوره آموزشی و اخذ مدرک تحصیلی

دریافت اجازه کار بعد از اتمام دوره تحصیلی

کارکردن به مدت یک سال به صورت تمام وقت پس از اتمام تحصیل

اقدام برای اخذ مجوز اقامت دائم کانادا

دریافت کارت اقامت دائم کانادا

 

شرایط پذیرش کالج در کانادا

بهترین کالج های کانادا

هریک از کالج های کانادا شرایط متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. علاوه بر شرایط پذیرش کالج در کانادا باید شناختی از بهترین ها داشته باشید. کالج های زیر با عنایت به نظر دانشجویان، مناسب ارزیابی شده اند:

کالج هامبر: این کالج به عنوان یکی از معتبرترین کالج های تورنتو شناخته می شود. هامبر به دلیل داشتن رشته های تحصیلی متنوع و همچنین کیفیت تحصیلی مناسب، مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

کالج شریدان: شریدان نیز از دیگر کالج های تورنتو است که بیشتر در رشته های هنر، عکاسی، فیلم سازی و... فعالیت دارد.

کالج جورجین: جورجین در شهر بری در بخش شمالی تورنتو واقع شده است. این کالج آمار بسیار مطلوبی داشته و حدود 69 درصد از فارغ التحصیلان آن وارد بازار کار شده اند.

کالج سنتنیال: سنتنیال در استان انتاریو واقع شده و از جمله قدیمی ترین های کانادا به شمار می رود. تنوع رشته های این کالج نیز آن را به یکی از محبوب ترین ها بدل کرده است.


تنوع رشته های تحصیلی در کالج های کانادا باعث شده تا بتوانید در رشته مورد علاقه خود به تحصیل بپردازید. حسابداری و هنر دو رشته معروف و محبوب کالج های کانادا هستند و از این رو تنها افرادی موفق به تحصیل در این رشته ها خواهند شد که تمرکز بیشتری دارند. از دیگر رشته های تحصیلی در کالج های کانادا می توان به: علوم انسانی، مدیریت، اقتصاد، شیمی، فناوری اطلاعات، زمین شناسی، کامپیوتر، زبان انگلیسی، مهندسی، جغرافیا، مد و طراحی لباس، تاریخ، طراحی داخلی، ورزش، ریاضیات، پرستاری، موسیقی، فیزیک و جامعه شناسی اشاره کرد.

 

 

سوالات متداول
بازه سنی مورد قبول برای کالج در کانادا معمولا بین 18 تا 22 سال است.
مدرک زبان موردنیاز برای اخذ پذیرش کالج در کانادا،آیلتس با حداقل نمره 6 است.
بهترین و قدیمی ترین کالج ها در کشور کانادا،در استان های بریتیش کلمبیا و انتاریو قرار دارند.
شهریه کل هر ترم به علاوه هزینه های مازاد برای دانشجویان بین الملل،از 13 تا 15 هزار دلار کانادا می باشد.
مقالات مرتبط
نظرات

نظری یافت نشد ! اولین نفری باشید که نظر میدهید.

ارسال نظر

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید!

مشاوره بگیر

مشاوره بگیر