تهران - ابتدای اتوبان آبشناسان، پلاک ۱۸ iconشنبه تا پنج شنبه از ساعت 10 الی 18:30
با ما تماس بگیرید: ۴۴۳۴۲۶۸۷-۰۲۱
لینک کوتاه : https://visanou.com/b/ba22

مقایسه ی آلمان و کانادا

آیا شما هم به دنبال مهاجرت به کانادا یا مهاجرت به آلمان هستید؟ دانشجویان و متقاضیان ویزای کاری همیشه میان دو کشور آلمان و کانادا دو به شک می مانند. اکثر افراد نمی توانند به خوبی تصمیم بگیرند که کدام کشور برای مهاجرت ایرانیان راحت تر بوده و زندگی در کدام کشور بازدهی بهتری را به همراه دارد. بدون شک مهاجرت به کانادا و مهاجرت به آلمان ویژگی های خاص خود را داشته و شما را در معرض شرایط خاصی قرار می دهد. امروز ما قصد داریم تا این دو کشور را در زمینه های مختلفی با هم مقایسه کنیم. پس با ما همراه باشید.

 

مقایسه موارد عمومی

بیایید تا قبل از بررسی اطلاعات تخصصی مهاجرت به کانادا یا آلمان، اطلاعات عمومی این دو کشور را مورد بررسی قرار دهیم. کانادا یکی از مهاجر پذیر ترین کشور های موجود در دنیا به حساب می آید که جمعیت جوانی داشته و مهاجرین هم به آن علاقه زیادی نشان می دهند. آب و هوای کانادا سرد بوده و می تواند برای افرادی که به سرما علاقه ای ندارند آزار دهنده باشد. این کشور آمریکایی به قطب شمال نزدیک بوده و همین مسئله بر روی مهاجرت تاثیر گذار خواهد بود. سن امید به زندگی در کشور کانادا 81.4 سال بوده و این مسئله نشان دهنده وضعیت رفاهی خوب در این کشور می باشد. کانادا 38 میلیون نفر جمعیت دارد.

بر خلاف کانادا که آب و هوای سردی دارد، آلمان یک کشور چند آب و هوا به حساب می آید. تابستان های آلمان نسبتا گرم بوده و زمستان های این کشور هم به شدت سرد می باشد. البته که دوره های یخ بندان خیلی کم در این کشور رخ می دهد. توجه داشته باشید که در سرد ترین روز های سال، دمای آلمان به منفی 10 درجه هم می رسد. آلمان یکی از کشور هایی است که جمعیت مسنی دارد. ولی، شما باید به این مسئله توجه داشته باشید که نرخ امید به زندگی در این کشور 81 سال است. این مسئله نشان دهنده وضعیت خوب آلمان می باشد. آلمان 83 میلیون نفر جمعیت دارد.

 

مقایسه آلمان با کانادا

 

بررسی نرخ مهاجر پذیری برای مهاجرت به کانادا یا آلمان

در جهت آنالیز اطلاعات موجود در مورد مهاجرت به کانادا و مهاجرت به آلمان، در ابتدا ما باید نرخ مهاجر پذیری این دو کشور را مورد بررسی قرار دهیم.  هم کانادا و هم آلمان نرخ مهاجر پذیری بالایی داشته و می توانند مقصد مناسبی برای متخصصان باشند. ولی، از آنجایی که آلمان به نیروی متخصص علاقه بیشتری نشان می دهد، استفاده از این کشور در جهت مهاجرت نیرو های متخصص می تواند بازدهی بالا تری را به همراه داشته باشد. مهاجرت به آلمان و کانادا کار ساده ای نیست ولی، از آنجایی که نرخ مهاجر پذیری این دو کشور بالا است، شما باید انتظار این مسئله را داشته باشید که مهاجرت به این دو کشور ساده تر از سایر کشور های موجود در دنیا باشد.

 

زبان مورد نیاز برای مهاجرت به این دو کشور

برای مهاجرت به کانادا شما باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید. زبان انگلیسی زبان رسمی این کشور بوده و اکثر مردم به این زبان صحبت می کنند. البته، ارائه مدارک مربوط به تسلط بر روی زبان فرانسوی هم برای ورود به این کشور کفایت می کند. چرا که مردم این کشور اکثرا مهاجران اروپایی بوده و به زبان فرانسوی هم صحبت می کنند. پس، دانستن زبان انگلیسی و زبان فرانسوی به شما کمک می کند تا زندگی راحت تر و ساده تری را در کانادا تجربه کنید.

ولی، آلمان دیگر زبان انگلیسی را قبول ندارد. برای زندگی در آلمان شما حتما باید مدارک معتبر آلمانی داشته باشید. از آنجایی که زبان رسمی کشور آلمان، آلمانی است، شما حتما باید به صورت کامل با آن آشنا باشید.

 

مقایسه آلمان با کانادا

 

اجاره بها و هزینه زندگی در شهر های بزرگ پس از مهاجرت به کانادا یا آلمان

یکی از مهم ترین مواردی که پس از مهاجرت به آلمان یا مهاجرت به کانادا شما باید مد نظر خود قرار دهید، هزینه زندگی، هزینه اجاره نشینی و سایر موارد مالی است. در لیست زیر هزینه های مربوط به کشور آلمان مورد بررسی قرار گرفته اند. توجه داشته باشید که این نرخ ها همواره در حال افزایش هستند ولی، آلمان یکی از ارزان ترین کشور ها برای زندگی در اروپا به حساب می آید.

  • هزینه خورد و خوراک برای یک نفر: 407 یورو
  • هزینه اجاره و تاسیسات: 800 یورو
  • هزینه حمل نقل در یک ماه: 125 یورو

حال که هزینه های مهاجرت به آلمان را بررسی کردیم، نوبت به بررسی هزینه های مهاجرت به کانادا می رسد. هزینه اجاره بها در شهر های کانادا بسته به نوع شهر دارد. نرخی که در ادامه ما به آن اشاره می کنیم یک نرخ رایج در شهر هایی همچون  ونکوور یا تورنتو می باشد. مطمئنا نرخ های بیشتری هم در این کشور مشاهده می شود.

  • هزینه اجاره و تاسیسات: 1200دلار کانادا
  • هزینه خورد و خوراکی برای یک نفر:  400دلار کانادا
  • هزینه حمل و نقل: در حال حاضر هزینه مترو 3.5 دلار کانادا است.

 

 

حداقل درآمد پس از مهاجرت به کانادا یا آلمان

به صورت کلی درآمد افراد به ازای هر ساعت در کشور کانادا برابر با 32 دلار می باشد. این عدد می تواند نشان دهنده وضعیت نسبتا مناسب افراد در این کشور باشد. البته که دستمزد های کمتر و بیشتر از این عدد هم در کانادا وجود دارد. طبق اطلاعات به دست آمده از نظر سنجی های مختلف، مهاجرت به آلمان پروسه بهتری دارد. میانگین حقوق دریافت شده در کشور آلمان چیزی حدود 4100 یورو در ماه می باشد. البته که این عدد تحت شرایط مختلف می تواند تغییر پیدا کند.

 

وضعیت دانشگاه ها و شرایط تحصیلی در این دو کشور

اگر شما به دنبال مهاجرت به کانادا یا مهاجرت به آلمان به صورت تحصیلی هستید، باید بدانید که هر دو این کشور ها دانشگاه ها و کالج های معتبر زیادی داشته و در این زمینه به شدت قوی عمل می کنند. مسئله مهمی که در این راستا شما باید به آن توجه داشته باشید، شاخه تحصیلی و مهارت های تحصیلی تان می باشد. هم کانادا و هم آلمان نیرو های متخصص زیادی را در دوره های زمانی مختلف تربیت کرده اند. البته، توجه داشته باشید که هزینه های دانشگاهی این دو کشور کمی بالا بوده و می تواند مهاجران را با مشکل مواجه کند.

سوالات متداول
میزان هزینه برای مهاجرت به هر کشور به روش انتخابی شما برای مهاجرت بستگی دارد. اما به طورکلی می توان گفت که مهاجرت به کشور آلمان کم هزینه تر از کاناداست.
برای تحصیل در کشور کانادا شما به مدرک زبان انگلیسی معادل IELTS6 (حداقل) نیاز دارید. تحصیل در کشور آلمان عموما به زبان آلمانی است وبه مدرک زبان آلمانی (B2) نیاز دارید.
بله.در هر 2 کشور دانشجویان اجازه ی کار حین تحصیل به مدت 20 ساعت در هفته را دارند.
مقالات مرتبط
نظرات

نظری یافت نشد ! اولین نفری باشید که نظر میدهید.

ارسال نظر

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید!

مشاوره بگیر

مشاوره بگیر