تهران - ابتدای اتوبان آبشناسان، پلاک ۱۸ iconشنبه تا پنج شنبه از ساعت 10 الی 18:30
با ما تماس بگیرید: ۴۴۳۴۲۶۸۷-۰۲۱
لینک کوتاه : https://visanou.com/b/b592

درآمد مهندسان در آلمان

با انواع رشته های مهندسی درآلمان آشنا شوید:

رشته های مهندسی در آلمان می توانند از موقعیت خوب و مناسب شغلی برخوردار باشند. به طور کلی کشور آلمان به دلیل اقتصاد بسیار قوی و همچنین جمعیت زیادی که دارد توانسته در بین کشورهای اروپایی و جهان به عنوان یکی از قدرت های مهم شناخته شود. توسعه و پیشرفت برق آسای تکنولوژی در این کشور زیبای اروپایی باعث شده است که هدف مهاجرت بسیاری از نخبگان دنیا آلمان باشد. ما قصد داریم در این مقاله به بررسی و شناخت بیشتر رشته های مهندسی در آلمان بپردازیم. با بازار کار این رشته ها و یا حتی ادامه تحصیل در مقاطع مختلف رشته های مهندسی آشنا شویم.

 

درآمد مهندسان در آلمان

 

چرا مهندسی در آلمان؟

اگر مهندس برق یا مهندس معمار هستید و یا مهندسی عمران رشته تحصیلی تان است و به مهاجرت فکر می کنید، آلمان می تواند یکی از مقاصد اصلی شما باشد. به طور کلی رشته هایی که زیر مجموعه شاخه های فنی و مهندسی می باشند می توانند موقعیت مناسبی برای پیدا کردن شغل در کشور آلمان به دست بیاورند.

آلمان کشوری صنعتی است و نیاز به نیروهای متخصص در رشته های مختلف مهندسی دارد. از طراحی و استارت اولیه تا ساخت و بهره برداری و خدمات بعد از آن، نیاز به مهندسان زبده دارد. به همین دلیل است که اگر شما مثلا یک مهندس معمار هستید با در اختیار داشتن یک رزومه قوی می توانید موقعیت شغلی مناسبی را در این کشور برای خود فراهم سازید.

رشته های مهندسی در آلمان دارای پایگاه و رتبه بالایی هستند و در بین کشورهای اروپایی و جهان، بیشترین تعداد کارمند و پرسنل به این بخش تخصص دارد. شهرهای مختلفی در آلمان می توانند پذیرای مهندسان باتجربه و تحصیلکرده مهاجر باشند. ازجمله مونیخ، برلین، هامبورگ و غیره. مهندسان می توانند به دو روش در این کشور اقدام به پیدا کردن شغل مناسب کنند.

1) کشور آلمان شرایطی را برای مهندسان نخبه غیر آلمانی فراهم کرده است تا آنها بتوانند با دردسر کمتری ویزا بگیرند. این افراد اگر دارای مهارت و جایگاه حرفه ای در رشته خود باشند می توانند به طور موقت ویزا بگیرند و در فرصت معینی که برای آنها در نظر گرفته می شود، شغل مناسب پیدا کنند.

این روش راجاب سیکر می نامند. به طور خلاصه این روش به شما اجازه می دهد که در آلمان دنبال شغل بگردید.(در صورتی که بسیار حرفه ای و متخصص باشید یا هیچ فرد اروپایی دیگری نتواند آن جایگاه شغلی را پر کند)

2) رشته های مهندسی در آلمان می توانند به صورت پیشنهاد شغلی منجر به مهاجرت و اقامت شما در آلمان شوند. به عبارتی یک کارفرما در آلمان باید به شما پیشنهاد شغل بدهد. شرایط مهاجرت از طریق

جاب آفر (پیشنهاد شغلی) خیلی کار آسانی نیست.

جاب سیکر اقامت موقت شش ماهه برای مهندسان زبده و متخصصان متبحری است که علاوه بر داشتن رزومه کاری و تحصیلی قوی، تمکن مالی خوبی هم داشته باشند. این افراد طی 6 ماه باید در این کشور شغلی به دست بیاورند در غیر اینصورت باید به کشور خود برگردند.

جاب آفر یعنی قبل از ورود به آلمان قرارداد کاری بسته شده باشد.

 

درامد مهندسان در آلمان

 

 درآمد مهندسان در آلمان تا چه میزانی است؟

قبل از اینکه درباره درآمد مثلا رشته مهندسی کامپیوتر در آلمان بخواهیم صحبت کنیم بد نیست به برخی از پیش شرط هایی که برای پیدا کردن شغل و کار مناسب در آلمان لازم است هم بپردازیم. اولین و مهمترین شرط برای کسانی که به عنوان یک مهندس برق یا مهندسی عمران یا مهندس معمار می خواهند در آلمان مشغول به کار شوند، داشتن مدرک معتبر زبان آلمانی است. حتما باید در سطح مشخص و خوبی مهارت صحبت کردن به زبان آلمانی را بلد باشید. این میزان سطح بستگی به نوع کار و شرکتی دارد که قرار است در آن مشغول شوید. معمولا در کمپانی های بزرگ و بین المللی آلمان نیازی به دانستن زبان آلمانی به شکل پیشرفته ندارید! هر چه قدر شغل مورد نظر شما جایگاه کوچکتر و بومی تر و غیرصنعتی تری داشته باشد، نیاز شما به یادگیری زبان آلمانی بیشتر است.

نکته مهم: اگر رشته تحصیلی شما مهندسی عمران است شما باید دوره زبان تخصصی ویژه ای به نام HOAI را هم گذرانده باشید.

رشته های مهندسی در آلمان می توانند درآمدهای مختلفی داشته باشند. علت این تفاوت هم بستگی به میزان مهارت و تخصص شما، سابقه کاری شما، وسعت شغل و حرفه ای که پیدا کرده اید و همچنین شهر و منطقه ای که در آن کار می کنید، دارد. میزان درآمد در آلمان برای شما با توجه به شرایط خانوادگی؛ متاهل و یا مجرد بودن و با توجه به میزان مالیاتی که باید پرداخت کنید، متفاوت خواهد بود.

 

درآمد مهندسان در آلمان

 

مهندس برق در آلمان

خبر خوب اینکه یک مهندس برق در آلمان می تواند درآمد و بازار کار خوبی داشته باشد. نرخ بیکاری متخصصان این رشته بسیار پایین است. شما بعد از اتمام تحصیل در این رشته در آلمان به راحتی کار پیدا کنید. همچنین می توانید از طریق کاریابی های بین المللی در این تخصص برای خود شغلی پیدا کنید. وب سایت ها و کاریابی های آنلاین معتبری در آلمان وجود دارند که می توانند بهترین شرایط کاری را با توجه به رزومه شما پیشنهاد دهند. با توجه به نوع گرایش و میزان مهارت، مهندسان برق می توانند در این کشور درآمدی در حدود 60 تا 80 هزار یوروداشته باشند. معمولا یک مهندس برق در کنار دیگر رشته های مهندسی می بایست فعالیت کند و به عنوان عضوی از یک پروژه تیمی با دیگران همکاری داشته باشد.

یک مهندس برق می تواند در زمینه های کاری همچون: رسانه، طراحی سخت افزاری و نرم افزاری، تحقیقات علمی، تولید و توزیع برق، نگهداری و توسعه زیرساختها، و غیره فعالیت داشته باشد.

 

مهندسی معماری در آلمان

اگر یک مهندس معمار توانسته باشد مدرک تحصیلی خود را در کشور آلمان بدست آورد، شانس بسیار بالاتری برای پیدا کردن شغل مناسب در این رشته خواهد داشت. در غیر اینصورت مهندسان معماری ملزم هستند برای پیدا کردن شغل مناسب در آزمونهای خاصی شرکت کنند. حقوق معماران به منطقه ای که در آن مشغول به کار هستند و همچنین نوع کاری که انجام می دهند، بستگی دارد. درآمد این مهندسان می تواند چیزی بین 38 تا 66 هزار یورو باشد.

 

مهندسی عمران در آلمان

آلمان کشور بزرگ و توسعه یافته ای است که احتیاج زیادی به مهندس عمران دارد. البته شانس پیدا کردن شغل در این رشته فنی برای دانشجویان خارجی که در دانشگاههای آلمان تحصیل خود را به اتمام رسانده اند، بیشتر است. سعی کنید سطح زبان شما B1 باشد. داشتن مدرک فوق لیسانس و سن کمتر از 45 سال هم برای پیدا کردن شغل در این رشته بسیار مهم هستند. میانگین دستمزد سالیانه برای مهندسی عمران در آلمان چیزی در حدود 40 هزار یورو است. البته لازم به ذکر است که هر چه تجربه کاری شما در طی سال ها بیشتر شود، حقوق شما هم افزایش می یابد.

 

 مهندسی کامپیوتر در آلمان

با مدرک معتبر مهندسی کامپیوتر در آلمان می توانید به راحتی شغل مناسب پیدا کنید. سرعت برق آسای استفاده از انواع برنامه ها و شبکه های مجازی و کامپیوتری به نحوی است که کشور قدرتمندی مانند آلمان برای رفع این نیاز، از مهندسین کامپیوتر متخصص استقبال می کند.

اگر شما مهندس کامپیوتر هستید می توانید در زمینه هایی همچون: امنیت شبکه، پشتیبانی از انواع نرم افزارها و توسعه آنها، به روز رسانی بسیاری از اپلیکشن ها و موارد دیگر فعالیت کنید. درآمد مهندسان کامپیوتر با توجه به مهارت و زمینه تخصص‌شان می تواند سالیانه بین 50 تا 67 هزار یورو متغیر باشد

سوالات متداول
برای کارکردن در کشور آلمان باید تسلط به زبان آلمانی در سطح B1 ، مدرک تحصیلی مرتبط (حداقل لیسانس )و سابقه کاری مناسب داشته باشید.
میزان درآمد این رشته ها متناسب با مهارت و سابقه شغلی و پوزیشن کاری هر فرد متفاوت است . اما حداقل درآمد سالیانه این رشته ها در کشور آلمان حدود 40 هزار یورو می باشد.
در حالت کلی ارائه مدرک زبان آلمانی ضرورت ندارد اما شما باید مهارت زبانی در سطح B1 داشته باشید تا بتوانید در محیط کار ارتباط مناسب برقرار کنید.
مقالات مرتبط
نظرات
ارسال نظر

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید!

مشاوره بگیر

مشاوره بگیر