تهران - ابتدای اتوبان آبشناسان، پلاک ۱۸ iconشنبه تا پنج شنبه از ساعت 10 الی 18:30
با ما تماس بگیرید: ۴۴۳۴۲۶۸۷-۰۲۱
لینک کوتاه : https://visanou.com/b/26df

اجاره خانه در آلمان

امروزه یکی از دغدغه های مهم بسیاری از افراد، مهاجرت می باشد. یکی از کشورهایی که سالانه درصد زیادی از مردم به آن مهاجرت می کنند، آلمان می باشد. امروزه مهاجرت به آلمان و دریافت ویزا نسبت به شهر های دیگر آسان تر می باشد. یکی از دلایل مهم انتخاب این کشور برای مهاجرت، سهولت کار می باشد. صنایع مادر در این کشور بسیار قوی هستند، به همین دلیل نیز انتخاب کار در آنجا آسانتر می باشد. همچنین نرخ پیری جمعیت در این کشور رو به افزایش است و سالانه نیروی جوان آنان کاهش می یابد. به همین دلیل نیز دولت آلمان مهاجرت به آنجا را برای جوانان آسانتر کرده است.

یکی دیگر از مزایای مهاجرت به آلمان این می باشد که درمیان شهروندان آلمانی و خارجی ها تفاوت قائل نیستند و هر کسی که شایسته تر باشد، می تواند شغل را از آن خود کند. همچنین دولت آلمان برای افراد متخصص خارجی، کار را بسیار لذت بخش می کند و برای آن ها امکانات بسیاری در نظر می گیرد. یکی از دغدغه های مهاجرین، اجاره بها در آنجا می باشد. جهت آشنایی بیشتر با اجاره خانه در آلمان ما را همراهی کنید.

 

 

 

هزینه زندگی در آلمان

آلمان یکی از کشور های پیشرفته اروپا می باشد که از امتیازات و امکانات زیادی برخوردار است؛ بنابراین توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. یکی از مزایای مهم مهاجرت به آلمان، هزینه کم زندگی در آنجا می باشد. هزینه زندگی در آلمان نسبت به کشور های دیگر، بسیار مناسب تر و به صرفه تر است. هزینه یک ماه زندگی در آلمان کمتر از 1000 یورو می باشد. البته مقدار هزینه با توجه به ایالت و شهری که در آن زندگی می کنید، متفاوت است. آلمان شهر های بزرگی دارد که سه تا از مهم ترین آن ها عبارت اند از: مونیخ، برلین و هامبورگ.

با وجود اینکه در سال های اخیر هزینه زندگی در برلین، مونیخ و چند تا شهر دیگر بالا رفته است، اما باز هم شهر های آلمان در لیست 50 شهر گران جهان قرار نگرفته اند. این بدین معناست که هزینه زندگی در آلمان کمتراز شهرهای پیشرفته دنیا می باشد. از مقدار کل هزینه های یک ماه، حدود  36  درصد آن به هزینه ی خدمات شهری و مسکن تعلق دارد.

 

 

شهرهای بزرگ آلمان

هامبورگ، کلن، فرانکفورت، برلین، مونیخ و اشتوتگارت از شهر های بزرگ و محبوب آلمان محسوب می شوند. هزینه زندگی در این شهر ها نسبت به بقیه ی شهر های دیگر، گران تر می باشد. به طور میانگین هزینه زندگی یک خانواده در کشور آلمان ماهانه 850 یورو می باشد. اجاره خانه در آلمان در شهر مونیخ  نسبت به بقیه ی شهر ها بسیار گران تر و پر هزینه تر می باشد. برلین هم به صرفه ترین شهر برای زندگی در آلمان می باشد. ولی متاسفانه در سال های اخیر اجاره بها در برلین افزایش یافته است.شهر مونیخ از گران ترین مناطق زندگی در آلمان می باشد. در مونیخ بسیاری از بانک ها و شرکت های اروپایی قرار دارند. به همین دلیل در مونیخ فرصت های کاری بسیار مناسبی پیدا می شود و همچنین اکثر مهاجران به اینجا سفر می کنند. با وجود اینکه درآمد افراد در مونیخ بیشتر است، اما پس انداز کردن در این شهر کار سخت و دشواری می باشد. هزینه زندگی یک نفره در مونیخ 860 یورو می باشد و در هامبورگ 820 یورو می باشد. همچنین در برلین نیز حدود 800 یورو می باشد.

 

 

 

مقایسه اجاره بها در سه شهر بزرگ آلمان

با وجود اینکه شهر برلین پایتخت آلمان است، اما یکی از به صرفه ترین شهر ها برای زندگی می باشد. اجاره خانه در آلمان با توجه به ایالت و شهری که در آن زندگی می کنید، متغیر است. معمولا در شهر های بزرگ و محبوب اجاره خانه بیشتر می باشد، اما در آلمان این هزینه ها بسیار مناسب و مقرون به صرفه هستند. هزینه آپارتمان یک خوابه در برلین که بسیار محبوب و پایتخت آلمان نیز می باشد، حدود 900 یورو می باشد.

اجاره خانه معمولا در شهر های شرقی آلمان از شهر های غربی آلمان کمتر می باشد. عوامل دیگری همچون عمر بنا، متریال استفاده شده، متراژ، امکانات و موقعیت مکانی آن در هزینه اجاره خانه در آلمان تاثیر زیادی دارند. هزینه اجاره بهای مسکن در شهر های برلین، مونیخ و... به ازای هر متر مربع از 10یورو بیشتر می باشد. اجاره بهای آپارتمان یک خوابه در حومه شهر به صورت میانگین حدود 560 یورو می باشد، در حالی که در مرکز شهر حدود 750 یورو می باشد. این هزینه های گفته شده در بالا میانگین می باشند و ممکن است از این ها نیز بسیار بیشتر باشند.

 

اجاره بها در برلین

برلین بزرگ ترین شهر و پایتخت آلمان می باشد. شهر برلین یکی از قطب های اقتصادی مهم آلمان می باشد. امکانات منحصر به فرد این شهر، دانشگاه های معتبر و مطمئن، درآمد بالا و شغل های متعدد و... باعث مهاجرت درصد زیادی از مردم به آلمان شده است. به صورت میانگین اجاره بهای مسکن در برلین در طی سالیان اخیر کمی صعود کرده است. اجاره بهای آپارتمان یک خوابه در حومه شهر حدود 650 یورو می باشد اما در مرکز شهر حدود 900 یورو می باشد.

 

 

 

اجاره بها در مونیخ

سومین شهر بزرگ و پرجمعیت آلمان، مونیخ می باشد. مونیخ در قسمت جنوب آلمان قرار دارد. مونیخ یکی از مهم ترین و صنعتی ترین شهر های آلمان می باشد. برند های معتبر خودروسازی در مونیخ می باشند. اجاره خانه در مونیخ نسبت به شهر های دیگر بالاتر می باشد. اجاره بهای آپارتمان یک خوابه در حومه شهر حدود 900 یورو می باشد و در مرکز شهر نزدیک به 1250 یورو می باشد.

 

 

اجاره بها در هامبورگ

هامبورگ دومین شهر وسیع آلمان می باشد. هامبورگ بندری وسیع و مهم در اروپا می باشد. هزینه زندگی در هامبورگ تقریبا متوسط به بالا می باشد. اجاره بهای مسکن در هامبورگ نیز شبیه برلین می باشد. اجاره بهای آپارتمان یک خوابه در حومه شهر حدود 650 یورو می باشد و در مرکز شهر حدود 900 یورو می باشد.

 

سوالات متداول
هزینه زندگی برای یک شخص مجرد در کشور آلمان،ماهانه بین 600 تا 1000 یورو در ماه وابسته به محل سکونت متغیر می باشد.
گران قیمت ترین شهرهای آلمان عبارتند از مونیخ،فرانکفورت،هامبورگ و دوسلدورف.مونیخ به دلیل قطب صنعت آلمان بودن،بالاترین هزینه های زندگی را در این کشور داراست.
جستجوی خانه در آلمان آنلاین انجام می شود و از طریق پلتفرم های ویژه خانه یابی مانند وبسایت های Immo Scout24،immowelt،Kalaydo،Nestpick و Studenten-wohnung قابل انجام است.
کمترین هزینه های زندگی در آلمان مربوط به شهرهای Bielefeld،Halle و Passau می باشد.
مقالات مرتبط
نظرات

نظری یافت نشد ! اولین نفری باشید که نظر میدهید.

ارسال نظر

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید!

مشاوره بگیر

مشاوره بگیر