تهران - ابتدای اتوبان آبشناسان، پلاک ۱۸ iconشنبه تا پنج شنبه از ساعت 10 الی 18:30
با ما تماس بگیرید: ۴۴۳۴۲۶۸۷-۰۲۱
لینک کوتاه : https://visanou.com/b/96a0

کار در آلمان

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کار:

شخص برای مهاجرت به آلمان باید واجد شرایطی باشد که در ادامه ی همین مطلب نگاشته شده است، پس با ما همراه باشید.

اثبات توانایی هزینه های زندگی در آلمان:

متقاضی برای مهاجرت به آلمان از روش های ممکن، باید تمکن مالی مورد تایید دولت آلمان را نشان دهد. این در صورتی است که حتی اگر شخص ویزای کار آلمان را دریافت کرده باشد بایستی توان پرداخت هزینه های ضروری و اولیه زندگی خود را داشته باشد تا زمانی که حقوقی را در آلمان دریافت نماید.

  • اصولا شخص باید برای مهاجرت به آلمان مبلغی حدود 8 هزار یورو تا 10 هزار یورو را برای یک بازه ی زمانی 3 ماهه با توجه به روش مهاجرتی در حساب خود داشته باشد، این حساب میبایست در یک بانک معتبر و نوع حساب باید کوتاه مدت باشد.
  • متقاضی باید با بیمه درمانی به آلمان مهاجرت کند و حتما باید بیمه نامه معتبر برای مهاجرت به کشور آلمان تهیه نماید.
  • تسلط کافی به زبان آلمانی، شخص باید مطابق با روش مهاجرتی خود، به سطح حداقل B1 از زبان آلمانی برسد و مدرکی معتبر و مورد تایید دولت آلمان را ارائه نماید.
  • شرایط سنی متقاضی جهت مهاجرت به آلمان، یکی از مسائلی است که ممکن است ذهن متقاضیان مهاجرت به این کشور را به خود مشغول کند. شرایط سنی مهاجرت به آلمان از طریق کار هم تا سن 45 سالگی مقدور است به این معنی که اگر سن شما زیر 40 سال باشد شانس بیشتری جهت اخذ ویزای کار آلمان دارید.
  • شرایط سنی مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری محدودیتی ندارد، به عنوان مثال متقاضی تا 65سالگی هم میتواند برای این ویزا اقدام کند و هیچ منع و محدودیتی برای وی در خصوص سرمایه گذاری در آلمان وجود ندارد.

شرایط کار در کشور آلمان برای ایرانیان:

  • طبق آمار ارائه شده در سال گذشته، صدور ویزای کاری کشور آلمان برای متقاضیان ایرانی نسبتا خوب است و از تعداد حدود 50000 هزار تقاضا روی این ویزا، برای ایرانیان حدود 38000 ویزا با تایید و جواب مثبت دولت آلمان مواجه شده اند، یعنی حدود 70 درصد موفقیت روی کل تقاضاها اعمال شده است.
  • از لحاظ کاریابی، شرایط تطبیق زندگی و اخذ اقامت نیز شرایط مطلوبی فراهم می باشد و معمولا اکثر افراد موفق به پیداکردن کار و اخذ ویزای کاری در این کشور شده اند.
  • دو مورد اصلی و بسیار مهمی که تاثیر بسیاری روی این موفقیت دارند، توانایی زبان متقاضی و تخصص و رشته ی فرد میباشند. معمولا رشته های فنی مهندسی، توسعه دهندگان نرم افزار، معماران و برنامه نویسان، مهندسین الکترونیک، برق کاران و پرستاران، مشاوران و تحلیلگران فناوری اطلاعات، اقتصاددانان و کارشناسان مدیریت کسب و کار در سال 2022 شانس بیشتری برای دریافت این ویزا دارند.

 مزایای ویزای کار آلمان چیست؟

اخذ ویزای کار آلمان مزایای قابل توجهی دارد که در این قسمت به آن ها اشاره می کنیم:

  1. مسیری کم ریسک و البته کم هزینه با احتمال بالای موفقیت صدور ویزا در 80 درصد موارد.
  2. امکان تبدیل این ویزا به اقامت دائم و بعد از چند سال امکان دریافت پاسپورت آلمان.
  3. امکان اخذ اقامت دائم همسر و‌ فرزندان.
  4. امکان تحصیل رایگان فرزندان.
  5. حق کار همسر به صورت تمام وقت.

 روش دعوتنامه کاری(Job offer)  کشور آلمان:

  • درآمد ناخالص ذکر شده در قرارداد کاری باید حداقل 46,530 هزار یورو در سال باشد. کارفرما و یا شرکت فرستنده دعوت نامه نباید تازه تاسیس باشد، این شرکت باید دارای سابقه کاری چند ساله و سابقه مالیاتی درخشان و اعتبار شناخته شده باشد، شرکت نامبرده باید تعهد به پرداخت دستمزد را تا پایان قرارداد کاری به دولت و اداره مهاجرت آلمان داده باشد.
  • تذکر بسیار مهم و قابل توجه درمورد دعوتنامه این است که برخی افراد سودجو به متقاضیان مهاجرت یک دعوتنامه کاری صوری می فروشند و مبالغ قابل توجهی را از آنان دریافت میکنند، این افراد که با همکاری چند فرد یا شرکت آلمانی اقدام به تهیه این قراردادهای کاری میکنند و باعث ایجاد مشکلات بزرگی برای متقاضیان شده اند.
  • توجه داشته باشید که هیچ شرکت معتبری بدون شناخت کافی تعهد 51000 هزار یورو را برای شخصی در خارج از اروپا نمیدهد. در واقع این شرکت های صادر کننده دعوتنامه کاری صوری، به دلیل آنکه یک شرکت ثبت شده در آلمان هستند، میتوانند دعوت نامه کاری صادر کنند اما اداره پلیس اتباع خارجی آلمان آن ها را شناسایی میکند و تبعات آن برای فرد متقاضی نیز خواهد بود.
  • از این رو سفارت آلمان معمولا دعوت نامه های صوری را تشخیص میدهد و درخواست شما را رد میکند، این امر باعث ایجاد سوء سابقه در حوزه شنگن برای شما میشود. در مواردی هم که سفارت آلمان متوجه موضوع نشود، پلیس آلمان در خاک این کشور افراد زیادی را پس از کشف حقیقت از کشور خود خارج میکند.

مدارک مورد نیاز جهت اقدام برای اخذ ویزای کار آلمان:

  1. پاسپورت معتبر.
  2. قرارداد کاری با یک شرکت معتبر آلمانی(به مبلغ حداقل 51000 هزار یورو در سال).
  3. ترجمه شناسنامه به زبان آلمانی یا انگلیسی.
  4. ترجمه مدارک تحصیلی و ریز نمرات به همراه تاییدات وزارت خارجه و دادگستری که باید به تایید سفارت آلمان نیز برسد.
  5.  تاییدیه مدارک تحصیلی ZAB و یا همان . Anabin
  6. رزرو هتل یا محل اقامت در کشور آلمان.
  7. ترجمه رسمی سابقه ی کاری ترجیحا با بیمه(یا گواهی اشتغال به کار).
  8. گواهی مبنی بر معلومات زبان آلمانی یا انگلیسی.
  9. رزومه کامل با فرمت قابل قبول سفارت.
  10. بیمه نامه مسافرتی با پوشش حداقل 30هزاریورویی.

بهترین شهرهای کشور آلمان برای کار:

میزان احتمال کاریابی برای شغل های مختلف در شهرهای مختلف آلمان متفاوت است، شهرهایی مانند کلن، مونیخ، دوسلدورف، لایپزیک و هامبورگ و هم چنین شهرهای دیگری که صنعتی هستند، شانس بیشتری جهت موفقیت کاریابی در آلمان را دارند.

مقالات مرتبط
نظرات

نظری یافت نشد ! اولین نفری باشید که نظر میدهید.

ارسال نظر

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید!

مشاوره بگیر

مشاوره بگیر