تهران - ابتدای اتوبان آبشناسان، پلاک ۱۸ iconشنبه تا پنج شنبه از ساعت 10 الی 18:30
با ما تماس بگیرید: ۴۴۳۴۲۶۸۷-۰۲۱

5 قدم جدی راه اندازی بیزینس در آلمان

برای راه اندازی بیزینس در آلمان، قطعا نیازمند داشتن اطلاعات ریشه ای و مفیدی خواهید بود.شاید به طور کلی بتوان گفت که برای شروع بیزینس در آلمان چه کارهایی را باید انجام داد. اما دانستن قدم هایی که شما را به مسیر درست برای راه اندازی بیزینس در آلمان و شروع موفق بیزینس خود هدایت می کند، بسیار حیاتی می باشد.

در حالی که شما با خوش شانسی زیاد وارد این صفحه شده اید، خیلی از افراد در گذشته بیزینس خود را شروع کرده اند و با نداشتن اطلاعات درست در مورد قدم های مهم راه اندازی بیزینس در آلمان، متحمل هزینه های زیاد شده اند. 

با دانستن این پنج قدم، مسیر بیزینس خود را در آلمان، صحیح آغاز کنید.

راه اندازی بیزینس در آلمان

قدم اول : انتخاب ایده و تحقیقات بازار

قبل از راه‌اندازی کسب و کار در آلمان، باید تعدادی تشریفات را تکمیل کنید. این تشریفات به این بستگی دارد که آیا می‌خواهید به صورت خوداشتغال (gewerblich) یا فریلنس (freiberuflich) کار کنید. فریلنسرها باید خود را در اداره مالیات (Finanzamt) ثبت کنند. اگر می‌خواهید به عنوان یک کارآفرین خوداشتغال ثبت نام کنید، ابتدا با دفتر تجارت محلی (Gewerbeamt) تماس بگیرید. "پیداکننده مرجع" شما را به سمت مقامات مورد نیاز هدایت می‌کند و به شما می‌گوید آن‌ها را در منطقه خود کجا می‌توانید پیدا کنید.
لطفا توجه داشته باشید: برخورد با مقامات مختلف ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. با این وجود، باید سعی کنید از حمایت آن‌ها استفاده کنید. به همین دلیل است که باید برای دریافت کمک به موثرترین شکل آماده باشید. تشریفات را به موقع تکمیل کنید. مهم‌تر از همه، از بوروکراسی نترسید و از قبل خود را از ثبت نام‌ها و تأییدیه‌های اجباری مطلع کنید!

قدم دوم: وضعیت مالیاتی خود را مشخص کنید

هنگام راه‌اندازی کسب و کار در آلمان، همچنین باید مالیات به اداره مالیات، یعنی مقام محلی اداره مالیات آلمان، پرداخت کنید. نوع مالیاتی که باید پرداخت کنید به اندازه و ساختار قانونی شرکت شما و همچنین میزان درآمد بستگی دارد.
مروری بر انواع مختلف مالیات را می‌توان در پورتال راه‌اندازی یافت. می‌توانید اطلاعات بیشتر در مورد مالیات در آلمان را در وب‌سایت‌های اتاق‌های بازرگانی در هامبورگ پیدا کنید. علاوه بر این، باید یک اظهارنامه مالیاتی سالانه برای کسب و کار خود، که در آن تمام درآمدها و گردش مالی را افشا می‌کنید، به اداره مالیات خود ارائه کنید.
نکته: برای جلوگیری از اشتباه و احتمالاً بدهی مالیاتی، از یک مشاور مالیاتی مشورت بگیرید. اداره مالیات همچنین به رفع هرگونه سوال مربوط به مالیات کمک خواهد کرد.


قدم سوم: خود و بیزینس خود را بیمه کنید

خوداشتغال بودن همچنین به این معنی است که باید از بسیاری از چیزها مراقبت کنید. این شامل آماده بودن شما و شرکت شما برای همه احتمالات است، مانند بیماری یا بیکاری. حوادثی مانند سرقت، ترکیدن لوله‌های آب و آتش‌سوزی نادر هستند، اما می‌توانند به سرعت وجود یک شرکت جدید را به خطر بیندازند.
بنابراین بیمه سلامت و بیمه حوادث و همچنین بازنشستگی و بیمه مسئولیت تجاری ضروری هستند.

قدم چهارم: قوانین تجارت در آلمان را یاد بگیرید

به عنوان یک کارآفرین در آلمان، شما ملزم به برخورد با قراردادها، قوانین و مقررات قانونی متعددی هستید (مانند قراردادهای اجاره برای فضای اداری شما، مسئولیت محصول و غیره). مزیت بزرگ این است که اگر تمام معاملات تجاری از نظر قراردادی تعریف شده باشد، تضمین درجه بالایی از اطمینان حقوقی دارید.
می‌توانید مروری بر تمام قوانین و قراردادهای مهمی که بر شما به عنوان یک کارآفرین تأثیر می‌گذارند را در پورتال راه‌اندازی پیدا کنید. اطلاعات اضافی توسط اتاق‌های صنعت و بازرگانی (IHK) ارائه خواهد شد. اگر به حمایت اضافی نیاز دارید، با یک وکیل مشورت کنید.


قدم پنج: وظایف خود و کارمندان خود بشناسید

اگر می‌خواهید کارمندان خود را در شرکت خود استخدام کنید، باید تعدادی از قوانین و تعهدات را رعایت کنید. برای اینکه اجازه استخدام کارکنان را داشته باشید، به یک شماره ثبت شرکت نیاز خواهید داشت. در پورتال راه‌اندازی، می‌توانید نحوه دریافت این شماره و اقدامات بعدی را پیدا کنید. به یاد داشته باشید که به عنوان یک کارفرما در آلمان، هر بار که دستمزد پرداخت می‌کنید، ملزم به پرداخت مالیات و سهم بیمه اجتماعی هستید.
البته، شما همچنین باید تعدادی از مقررات قانونی در رابطه با کارمندان خود را رعایت کنید. به عنوان مثال، حتی در صورت بیماری، باید دستمزد و حقوق کارمندان خود را پرداخت کنید. علاوه بر این، کارمندان شما حق مرخصی سالانه دارند. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که کارمندان نمی‌توانند بدون دلیل معتبر اخراج شوند. اطمینان حاصل کنید که از تعهدات خود در رابطه با کارکنانتان آگاه هستید.

مقالات مرتبط
نظرات

نظری یافت نشد ! اولین نفری باشید که نظر میدهید.

ارسال نظر

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید!

مشاوره بگیر

مشاوره بگیر